Rumpor!

Vet ni vad jag ÄLSKAR?
Och det här må låta som något sätt att försöka övertyga mig själv men det ÄR verkligen inte så. Jag går upp varje morgon och ser fram emot det!
Att matplanera mig dag! Att sitta på morgonen och fundera på vad jag vill ha till lunch. Kanske titta i kyl och frys och skafferi lite. Bestämma mig och skriva ner vad jag ska äta och hur många kcal det blir. DÅ MÅR JAG BRA! Känner mig sjukt stolt varje gång jag ser att kcal-nivån hamnar ganska lågt men att det är mat jag tycker om och jag vet att jag inte kommer gå hungrig. Jag kommer heller inte vara sötsugen för att min mat är varierad och jag blir tillfredsställd så till den grad att jag inte behöver något annat. Möjligen en frukt att nibbla på, men som sagt det tar jag inte som ett fall.

Startar morgonen med en good-feeling varje morgon :)



Eeeftersom mitt gym stängde klockan tre igår och jag hade dålig koll såå blev det ingen träning, så jag kör hårt idag  istället (ger mig själv en vinge bakhuvudet). Idag blir det ben, rumpa, mage, biceps, rygg, och axlar, stort kombopass med andra ord och jag hade även tänkt köra spinningpasset. Blir nog typ 2 timmar på gymmet idag. Men det är lugnt och skönt för mig ^^



Jag tänkte jag skulle dela med mig av ett VÄLDIGT enkelt recept (allstå jag lovar ni behöver inte kunna någonting). Jag ÄLSKAR torsk med äggsås! SJUKT GOTT, men alldeles för mycket kalorier och kolhydrater i det för mig. För man måste ju ha potatis till!
Jag saknade det så mycket att jag gjorde en egen liten version på det.

Detta behöver du till 1 portion:
  • 100-200g torsk (75-150 kcal)
  • 1 ägg (80 kcal)
  • 100g Keso mini (75 kcal)
  • Ta någon grönsak också, jag brukar ta en morot (ca 15 kcal)
Gör så här:
Ångkoka torsken (har du ingen ångkokare så ta ett durkslag eller en sil och lägg fisken i den, häll på vatten i en kastrull så att det når upp precis till silen/durkslaget och lägg på ett lock. Du märker när det är färdigt. Se upp för torrkokning!)
Hårdkoka ägget.
Skär ägget, när det svalnat, till små strimlor med äggskäraren och blanda det tillsammans med keson. Smaka av med lite vitpeppar, muskot och salt i keso-och-ägg-blandningen. Tadaa! Torsk m äggsås a´la KnY ^^
Och allt för bara 245 kcal (320 om du tar 200g torsk ^^)

Det får jag till middag ikväll ^^

Nu undrar jag, jag har nämligen undrat ett tag: Hur nyfikna är ni på vad jag äter? Jag får en del frågor om mitt kostupplägg, men är det så att ni vill att jag ska registrera på bloggen? Eller vill ni ha ett sammanhängande inlägg om just mat och hur jag tänker? Personligen kan jag tycka att det blir lite trist i längden att läsa om vad folk äter. Ofta är det ju ganska samma-lika dag för dag.
om intresset finns så gör jag självklart det men kom gärna med förslag vad det är ni vill veta :)

Kommentarer
Postat av: Katarina

Haha, jag älskar också att matplanera min dag! Känns som att dagarna går snabbare på så vis, och att det är enklare att hålla sig till vad man bör äta :)

2011-03-22 @ 09:54:18
URL: http://koolakattis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0