Totally overdid it

Uguu~ jag gick över gränsen typ 20 gånger igår.. uscha!

Hade myskväll med mig själv eftersom mina vänner är så himla upptagna och viktiga och inte vill dricka vin ;) men så jag köpte baguetter, skagenröra, godis och cheesecrunchers i riktig fredags-anda. Såg en skön film (Trassel ^^) och en dokumentär och helt plötsligt hade jag svårt att röra mig.
Tog mig hem till föräldrarna och däckade i deras soffa och här kommer det mest spännande av allt: i morse när jag VAKNAR mår jag illa... MASSOR med illa. Ni vet så där jag-är-så-jävla-mätt-illa?
Massor med timmar efter att jag slutat äta liksom!

Som tur var släppte det ganska snart och frukost blev bara ett glas juice och två ägg. Som var svåra att få i sig!
Kompenserar för det idag och låter nog resterna från gårdagen ligga kvar till nästa helg. Är inte speciellt sugen alls ^^

Fick även svettas lite då jag skottade hemma hos föräldrarna :)
Snart bär det iväg till gymmet för att kompensera torsdag och igår då träningen uteblev pga att alla träningskläderna var smutsiga respektive var i tvätten ^^ Så idag blir det ett ben-, rumpa. mage-, rygg-, axlar- och bicepspass. Ska även köra ett 30-minuters spinningpass som jag hittade på nätet.

Det finns riktiga spinningklasser på World Class där jag tränar, men det är så att de är klockan sex på måndagar och onsdagar, dvs samtidigt som jag tränar t-box. Och jag vill inte missa t-boxen för spinning. Så då får jag spinna ensam, har dock ingenting emot det :)


För er som vill prova det ser passet ut då här:

1. Skaffa dig ett riktigt nice soundtrack. Det är viktigt med peppande musik som du gillar och som håller dig motiverad genom hela workouten. Välj 8-10 låtar.

2. Uppvärmning. Som alla bra träningsprogram bör ditt spinningpass börja med en 5-minuters uppvärmning. Börja på en raksträcka (ungefär nivå 4) och håll ett snabbt tempo. Efter ungefär 4 minuter kan du öka till nivå 5 och fortsätt.

3. Första uppförsbacken. De kommande 5 minuterna ska du spinna upp för en backe. Öka till nivå 6 men sakta inte ner, håll samma takt som i uppvärmningen. Efter 2 minuter ökar du till nivå 7 utan att sakta ner. Efter ännu en minut ökar du till nivå 8. Efter en minut på nivå 8 ställer du dig upp och cyklar i en minut.

4. Sprint Set. De kommande 6 minuterna ska du sprinta i intervaller. 30 sekunders sprint på nivå 5 och 30 sekunders lugn takt. Byt till 6 minuter har gått.

5. Andra uppförsbacken. Gör som i första uppförsbacken, men börja på nivå 6 och jobba dig upp till nivå 9. Du får ställa dig upp tidigare om du behöver det.
6. Hopp. Börja på nivå 6. Du kommer spendera de kommande 5 minuterna med att hoppa. Var 10:e sekund ska du stå respektive sitta och spinna.

7. Nedvarvning. Börja på nivå sju och jobba dig neråt i en bra takt tills dina ben är avslappnade.

Ett ganska enkelt pass som jag tycker verkar bra för mig :) Hatar spinning... eller ja.. nu var det länge sen jag provade. Men jag tyckte verkligen inte att det var kul förut. Men det är asbra träning så jag har anammat det.

Kommentarer
Postat av: Danielle

Uh, känner igen överätandet... Drabbade mig igår också med en massa naturgodis vilket ledde till att jag vaknade och hade ont i magen och mådde illa kl 04.00 inatt.



Varför gör man så mot sig själv?

2011-03-19 @ 11:56:57
URL: http://grammet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0