Dag 08 - Mina starka sidor

Jag tycker att det är en bra egenskap att veta om sina svaga sidor, då vet man vad man har att jobba med liksom. Någonting som jag aldrig har förstått med Sverige är dock jantelagen då man inte får bekräfta sig själv eller visa att man vet vad man går för. Jävlar anamma var ett ord jag hörde tidigt i mitt liv, och det är något man måste ha för att hoppa jantelagen och befria kärlek till sig själv.


Mina starka sidor är bland annat att jag är en ledarperson. Jag är rättvis och kan ta konflikter i grupper. Jag är inte rädd för att lära och kan ta kritik på ett mycket bra sätt, i proffessionella situationer kan jag till och med ta kritik som inte är speciellt konstruktiv och vända dem till något bra!
Jag är en väldigt trofast vän, men det är inte så lätt att komma dit. Det kräver lång tid av både kärlek och hat innan jag känner mig tillräckligt hemma med en person.

Jag är faktiskt ganska awesome på att laga mat ^^
Jag tycker om att möta människor och anser mig själv vara social kompetent :)

Katter älskar mig (speciellt Haru och Tsuki).
Jag är ganska bra på att fota och redigera bilder, det är jag och min Nikon D70s för er som undrar ;) Jag får lägga upp lite alster här någon gång så ska ni få se :)

Det här var faktiskt svårare än jag trodde det skulle vara.

Vad är mina starka sidor? Att jag är trygg i mig själv (men ändå lever i en existentiell ångest)?
Att jag tycker att mitt utseende är ganska fördelaktigt?
Att jag är grym på Mario Kart till Game Cube? :O (vill du utmana ellerrr?)

Jag säger som Lotta: "Det är konstigt med mig. Jag KAN så mycket" och så får det liksom genomsyra hela det här inlägget ^^


Kommentarer
Postat av: Camilla

Svar på din kommentar: Jo det var ganska kämpigt att stiga upp kl 6 när jag i vanliga fall ligger och slöar till 8.30. men lätt värt det! ;)



Superbra att du kan skriva dina starka sidor!

jag har alltid haft jättesvårt för det.

Sist jag gjorde det var andra året på gymnasiet, när vi nått så när blev tvingade att göra det. Och den första grejen jag kom på som var bra med mig själv blev direkt dissade av en "kompis" som påståd att det inte alls stämde.

Så, så mycket för starka sidor :)



Men tycker som sagt du är jättebra som gör det! kanske också borde :)

2011-03-03 @ 10:27:16
URL: http://gloorious.blogg.se/
Postat av: Danielle

Härligt! Tänk att det ska vara så lätt att se sina dåliga sidor och så svårt att se de bra. Ner med jantelagen, jajjemen!

2011-03-03 @ 11:12:01
URL: http://grammet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0