27 dagar kvar :)

Igår var en riktigt awesome dag! 

Under förmiddagen tog jag det lugnt och packade träningsväskan inför badhuset och försökte känna efter huruvida min rygg hatade mig eller inte och om jag skulle träna igen på kvällen senare.
Strax efter tolv bar det iväg mot vattenpalatset. Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv bara för att vara ute och gå. Det var snorhalt och det blåste hund. Och jag stel som en pinne med ryggont. USCH!
På vattenpalatset var det apmycket folk så efter en halvtimme gav jag och mina medsimmare (?) upp och då hade jag förbränt 366 kcal bara. Hmm jag var inte nöjd.

Efter dusch och bastu etc. återstod promenaden hem som var lika hemsk, om inte värre, än vägen dit. 

Efter en massa ytterligare funderingar konstaterade jag iaf att jag skulle gå på t-boxen, (det blev också ett mycket enklare beslut när en vän erbjöd sig att skjutsa mig dit) så jag packade om träningsväskan och begav mig. Väl där visar det sig att det bara är jag som skrivit upp mig för t-box... Jag och instruktören, som också har kass rygg och därför inte kan sparra med mig, väntar en stund men ingen dyker upp. Så efter all tid som det tog för mig att bestämma mig för att gå dit så fick jag ändå träna ensam och utan musik... :(

Men jag bestämde mig för att prova en biggest-loser-säsong-10-grej.

Såg ni säsong tio? När de hade tryouts för att vara med i biggest loser fick deltagarna antingen springa en mile eller gå 500 step ups. 

-Jag hittade en step up.

Jag tänkte att de på tv klarade de det ju till synes utan några större problem, trots att de är otränade och dylikt, och jag jag har ju tränat länge nu. Jag är ju fit!
BAH!
Jag har en utmaning till er. Så fort ni får chansen, gör 500 step ups. Jag klarade inte av att göra alla i ett streck. Men jag gjorde alllihopa iaf :)
Och step-ups, armhävningar, plankan, boxsäcken och pilatesboll-situps resulterade i 795 brända kalorier.

Så totalt brände jag 1161 kcal igår, vilket är ett nytt rekord :)

På vågen stod det idag 93,3 kg, vilket innebär -0,3 kg sedan igår och totalt -18,4 kg!
Och jag har därmed tappat mer än hälften av all den vikt jag ska tappa! Bara 18,3 kg kvar att tappa ^^^


Idag blir det nog ett litet gymbesök, siktar på att bränna åtminstone 800 kcal idag :)

Hoppas er tisdag blir fantastisk!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag säger som jag brukar säga, FAN VA DU ÄR BRA! Jag blir så peppad av dig!

2011-01-11 @ 16:08:51
URL: http://www.ssnadra.se
Postat av: Sara

Håller med Sandra. Du äger! :-)

2011-01-11 @ 21:05:30
URL: http://www.xtravaganzablogg.se/sara
Postat av: Katta

Men eller hur, det är ju precis så jag tänker...egentligen att lägga sig under kniven är väl inte det man drömmer om mest :D haha kraam!

2011-01-11 @ 21:57:27
URL: http://kattasfett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0