2011-01-01

Så har ännu ett år försvunnit.

Det kan till och med ha varit det bästa året någonsin faktiskt.
2010 började med en kass frisyr och ett försök till att gå ner i vikt med cambridge, vilket inte fungerade alls. Så HIMLA omotiverad var jag.




Jag bestämde mig iaf för att lägga ut halvnakna bilder på mig själv för att visa hur tjock jag var och även visa på mina baggyjeans som jag inte kunde ha, men som jag kan ha nu ^^




Hela våren var rätt miserabel och jag fick tampas med en hel del bakslag pga att människor som inte vet hur man konfronterar andra hittade på lögner om mig vilket resulterade i två avsked från jobb. I panik inför sommaren sökte jag in till komvux för att börja studera omvårdnadsprogrammet och efter lite om och men gick det bra och jag levde hippie-liv hela sommaren med min bästaste Madde som också var ledig. Sommaren spenderades mestadels i barva kalkbrott och där hade vi vårt lilla paradis :)

Vi åkte till öland på öland roots!

Vi hade en awesome tid och när vi kom hem var sommaren slut. 

Hösten kom återigen med en massa strul då jag i augusti får veta att kommunen gjort slut på alla sina pengar så de kan inte låta mig fortsätta mina studier. Så jag börjar jobba på avdelning 19 akutpsykiatrin igen för att få det att gå ihop. Hösten var fattig som en kyrkråtta men det var roligt att jobba igen. 
I början av oktober fick jag börja plugga igen och eftersom jag jobbat så mycket hade jag lite extra cash att röra mig med och bestämde mig för att börja köra cambridge igen och unna mig ORDENTLIG träning.



Mitt i allt detta stod jag vid ett vägskäl där jag måste välja mellan  att göra illa en person eller fortsätta att göra illa mig själv. Och för första gången i mitt liv satte jag mig själv före allt annat. Ett jobbigt och livsomvälvande break-up, men som ändå var väldigt bra för mig. Jag har hittat tillbaka till mig själv tack vare det.



2011 blir ett förändringens år som 2010 var början på. 
Jag tycker för första gången på länge att det ska bli kul med ett nytt år! :)

Gott nytt år mina kära läsare!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh en liten årskrönika blev det ändå, you make me happy! Gott nytt år darling!

2011-01-01 @ 10:54:24
URL: http://www.ssnadra.se
Postat av: Suzan

Gott nytt 2011!

Hoppas ditt år fylls av massor av skratt, ännu mer överraskningar och kanske några nya bekantskaper?



Jag känner på mig att 2011 blir fantastiskt! En stor kram!

/Suz

(som skickar detta till flera men som inte menar det mindre för det...)

2011-01-01 @ 11:14:53
URL: http://www.ettdussinpannor.blogspot.com
Postat av: levlyckligare

Jag är säker på att detta är förändringens år för många av oss

2011-01-01 @ 12:46:06
URL: http://levlyckligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0