11 dagar kvar egentligen...

God morgon mina underbara fina läsare :)

Idag är det egentligen 11 dagar kvar till jag ska sluta med cambridge. Nu ter det sig dock lite så att jag måste börja experimentera lite. 

Det är nämligen så att jag hamnat på en platå i min viktnedgång och även om jag fortfarande går ner i fett så går jag inte ner på vågen. Jag är fullt medveten om att jag bygger mycket muskler i min träning och allt men det känns ändå som att jag borde gå ner mer än vad jag gör. 

Så, igår bakade lembasbröd. Ett bröd gjort på 3 msk majonnäs, 3 ägg och 3 dl riven ost och kruskakli tills man känner att smeten håller ihop lite. Klicka ut lagom stora kakor på bakplåtspapper 225 grader i ca 20 min eller tills de är bruna som tekakor. Mycket gott och inga lkolhydrater. Man kan även blanda i frön och sånt i smeten efter behag. Själv hade jag i lite jordnötssmör också. 

Med detta vill jag säga att mitt nya liv börjar nu. Jag kommer fortfarande äta någon cambridgesoppa om dagen, lite som ett kosttillskott för att få i mig näring och så, och det kommer jag nog göra under en längre tid istället.

Jag provade att äta igår och det gick hur bra som helst. Det blev lembasbröd till frukost med philadelphiaost på. Till lunch blev det en cambridgesoppa, makrill i tomatsås, keso och lembasbröd med philadephiaost, efter träningen fick jag proteindrink och lite morötter och till kvällsmål lembasbröd med keso, ett ägg och en kopp te. 

Idag ska jag skriva shoppinglista för efter ca 3 månader på cambridgekur finns det inte mycket grejer hemma.


T-boxen igår var GALEN, inte lika galen som förra veckan. Men jag hade ju hällt i mig en massa kaffe hos morsan innan, så jag kom dit helt skakis och så där ångestfull som man kan känna sig när man fått i sig för mycket koffein. Vilket resulterade i andnöd lite då och då ^^ Men det gick bra tillslut ändå :)

Idag står core och yoga på schemat. Funderar på att gå in i gymmet innan och köra lite innan också. Men vi får se hur det blir :)



Kommentarer
Postat av: Robine

Låter jättebra!

När man tränar (speciellt så mycket som du gör) så är det viktigt att dina muskler får i sig mycket protein.



Du kan se protein som tegel och murbruk som kroppen använder för att kunna bygga muskler. De kan liksom inte byggas upp av luft :P

Äter du inte mer protein tar kroppen dessutom av både muskelmassa och fett så din styrketräning ger dig inte så mycket som du borde få.

Det är också bra att äta lite snabba kolhydrater ihop med proteinet efter träningen så får de en snabbare skjuts ut i musklerna.

Eller ska du ta bort kolhydrater helt?



Kul att prova något nytt! Kram!

2011-01-27 @ 10:40:02
URL: http://www.varstafeta.shapemeup.se
Postat av: Jenny

Underbart bruden!! Fan vad kul att du lyckats så jäkla bra! Har du tagit dig och låta det sjuka in den otroliga resa och omställning du gjjort? Kram

2011-01-27 @ 16:02:45
URL: http://www.nogg.se/minresa
Postat av: Sara

Du känner ju snabbt om kroppen svarar bra på maten! :-) Heja heja!

2011-01-27 @ 16:32:10
URL: http://www.xtravaganzablogg.se/sara
Postat av: Pletten

Tycker att du är amazing! Tre månader på soppor och superdisciplin på träning- helt underbart! Hur är planen nu, skippa kolhydrater helt?

2011-01-27 @ 21:58:40
URL: http://plettensviktblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0