Lite orolig

Ja den här veckans utmaning trodde jag skulle bli a walk in the park lite grann eftersom jag tryckte upp mig själv från golvet 10 ggr redan i tisdags. Men så blev jag osäker på om jag gjorde rätt, så jag frågade instruktören på T-boxen igår och det gjorde jag ju självklart inte. Jag gick ju inte alls tillräckligt långt ner. Och när jag provade att gå så långt ner som han ville så föll jag på golvet och klarade inte en. Tillbaka på ruta ett liksom.
MEN jag är förstås inte redo att ge upp utan siktar åtminstone på G och har fortfarande chans att klara det.
Jag har lagt upp ett litet schema bara för den här utmaningens skull och det ser ut så här:
  • Idag: 10 stycken DJUPA armhävningar på knä, morgon och kväll
  • Imorgon: 20 stycken djupa armhävningar på knä, morgon och kväll, försök 1 vanlig armhävning någon gång under dagen.
  • Lördag: 30 stycken djupa armhävningar på knä, morgon och kväll, försök 2 vanliga armhävningar
  • Söndag: 40! stycken djupa armhävningar på knä, morgon och kväll, försök 4 vanliga armhävningar
  • Måndag: Maxa djupa armhävningar på knä, morgon och kväll, 6 stycken vanliga armhävningar
  • Tisdag: UTMANINGSDAG! Maxa vanliga armhävningar morgon, gör några på knä under dagen, 7 stycken vanliga till provet, helst 10.


Tror ni på det här? Jag hoppas jag gör det!
Och förresten, eftersom han som ska bedöma mig inte kommer förrän på tisdag så ändrade jag utmaningen så den slutar då. Kommer ändå påbörja en ny på måndag så balansen kommer tillbaka!


Idag ska jag träffa PT också :) Det ska bli roligt för honom har jag inte sett på ett tag nu.
Ska diskutera träningsupplägg med honom för jag behöver mer struktur på vad jag ska träna när och hur ofta.
Jag ska också be honom ta en titt på min matdagbok och se vad han tycker om den.
Sen står gymmet på schemat och ikväll core och yoga.

Men nu: kanske ännu en frukost-haiku? ;)

Kommentarer
Postat av: Danielle

Kolla in www.hundredpushups.com! Finns schema och allting för att lära sig att göra 100 armhävningar så småningom. Jag lyckades de första två eller tre veckorna men sedan tappade jag allt tyvärr. rekommenderar den metoden starkt iaf, man märker stor skillnad mellan dagarna.



2011-02-10 @ 23:15:28
URL: http://grammet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0