2-split

Ja det var ju som jag trodde fast inte riktigt fattat.

Min PT skulle ju fixa ett träningsschema åt mig, men uppenbarligen tyckte han inte att jag var redo för en 5-split riktigt än.
2-spliten innebär nämligen att jag bara tränar 2 gånger i veckan.
Va?!
2 gånger?
Och plus t-boxen förstås, meh, vad ska jag göra resten av dagarna och på förmiddagarna innan t-boxen? VA?!
Mm liite besviken blev jag.
Men han sa att jag kan köra den 3 gånger i veckan så det kommer jag göra.
Han sa också att om 2-3 veckor ska jag få ett nytt schema med en 4-split.
Så jag härdar ut, lägger till lite fler övningar och går till gymmet och springer lite innan t-boxen så länge och väntar med spänning på nästa schema.
Varför jag lägger till övningar är för att passet inte tog en timme, och det är i alla fall minst tid jag vill spendera på gymmet.
Kommer nog byta ut några maskin-övningar mot fria vikter också. Gillar inte begränsningarna som blir vid maskiner, känns stelt och tråkigt. Ska sätta mig och titta på det där ikväll och när jag lagt till de övningar jag saknar och så så ska jag visa hur schemat ser ut. 
Överlag gillar jag schemat, det är jättebra fördelning av musklerna och han har tagit med några av mina favoriter. Jag fick dessutom fria händer på magövningar eftersom han tyckte att jag klarade av det där bättre själv haha ^^


Nu är det sen lunch som gäller! Väldigt sen! Inte bra! Om 2 ½ timmar blir det t-box. Här hinns inte med någon powernap inte som jag hade räknat med. Äh! På´t bara!



Kommentarer
Postat av: josefin - följ mitt nya liv 2011

Bra att du lägger till fria vikter! Det är bättre än maskiner i och med att man använder hela kroppen på ett annat sätt genom exempelvis balans. Bra initiativ!

2011-02-16 @ 15:58:03
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: joanna- Att leva med Aspergers syndrom!

Vill du bli dagens blogg?

Passa på att gå in och anmäl dig!



De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)



eller kanske Följa varann på bloglovin?

Eller ställ en fråga i min "bloggsvarsruta" och bli länkad!

(obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)

2011-02-16 @ 17:10:50
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/
Postat av: Robine

Bra med fria vikter!! :D



Visst är det kul hur man kan gå från bekvämis till gymråtta som tycker att 2 pass/v är för lite. Jag minns när jag tyckte jag var duktig som kom iväg en gång i veckan :)

2011-02-16 @ 18:14:35
URL: http://www.varstafeta.shapemeup.se
Postat av: josefin - följ mitt nya liv 2011

sv: bara du själv inte tappar tron på din förmåga bara för att din PT gör det. Du kan allt du vill <3

2011-02-16 @ 19:32:14
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Danielle

Konstigt att ha la in så få pass... Tycker du verkar träna mycket mer än så annars ju. Men vad skadar det om du tränar lite mer då? ;P

2011-02-16 @ 20:48:40
URL: http://grammet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0