Stockholm

JAg hade en alldeles utomordentlig dag i Stockholm igår. Kom in med tåget vid tre och var så kissnödig att jag inte visste var jag skulle ta vägen (och det visste jag inte heller för jag visste inte var toaletterna låg) så jag spreng igenom folkmassan till pressbyrån för att köpa SL-kort och växla pengar så jag kunde kissa.

Efter att ha fått lätta på trycket tog jag tunnelbanan till odenplan där jag förövrigt såg coolaste kändisen någonsin!! 
Ingen annan än:

Anders Linder!

På odenplan smidde jag lömska planer. Jag hade en adress! Så med gps:en på i mobilen gick jag med handfasta steg mot odengatan där jag tillslut såg mitt mål. Jag klev in och möttes av ett par leende läppar som sa "Hej, dig känner jag igen!" ^^

Jenny var det förstås jag smög mig på :) Vi fikade cola light och snackade lite girltalk och hade det allmänt mysigt i hennes fina butik ända till klockan 18 då hon stängde och vi gjorde sällskap mot tunnelbanan. Allt var så mycigt och roligt att jag glömde ta kort -.-
Jenny och jag har bloggat fram och tillbaka i närmare 3 år men aldrig träffats, så jag tyckte det var dags. Och gud så dags det var! Det var så himla roligt att träffa dig gumms!! <3

Sedan begav jag mig mot slussen där jag skulle möta upp systeryster och hennes vän C. Vi hamnade på Malmen (väldigt mysigt) där jag sippade cola light, syster vin och öl och C vin :) Duktig var jag.. men tarmvred känns inte som någonting som man vill riskera. Lite senare kom även storebror och lyckan var gjord! Det var länge sedan vi sågs alla tre och jag satt och myste i att vara lillasyster med mina syskon. Min storasyster och min bror!


Bästa syskonen Signorelli
Bror, syster och jag ^^


Systrarna ^^

Men sedan blev klockan sent och 23.25 gick sista tåget hem så underbart snällla storebror körde mig till t-centralen. På centralen svävade jag på små rosa moln av kärlek till mina syskon som jag saknat så mycket! Så jag överröstes med positiv energi. När jag hade varit på pressbyrån och köpt min korsordstidning och skulle gå ner för trappen var det två tjejer som kämpade med ett vidunder till barnvagn som tydligen  inte fick plats i hissen(!) så jag hjälpte dem bära ner den. Och när jag kom till trappen vid mitt spår var den en stackars asiatisk tjej som kämpade med en miljon väskor så jag hjälpte henne också.. VIsade sig att hon var konstvetare från kina som kom för att åka till Läggesta för att hälsa på en vän.. Hon hade nyss varit i Paris och Athen... Och sen till läggesta? Jag fick hennes e-mail i alla fall :)

Sen var det bara tåget hem till Eskilstuna och taxi till dörren kvar ^^

Riktigt mysig dag! En dag full med kärlek! Jag är inte ens ledsen över att jag åt lite jordnötter. Det vara bara en del av dagen som var så underbar och jag har inte fallit ur ketos och jag planerar inte att äta mer jordnötter. Det var bara jävligt rätt just då med allt mys :)

Love all!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0