Det är höst igen.

Den här sommaren har varit otrolig! Underbar!
Jag har varit ledig hela sommaren och haft csn, så jag har ju pluggat men på distans på komvux.. rena barnleken att få godkänt då ju!
Jag har haft en sån där sommar som man hade när man var liten och ens föräldrar hade semester. Bara en massa roligt! Det har verkligen varit underbart!
Men med det underbara har det också varit en del mat. egentligen har jag inte ätit så mycket onyttigt... jag har ätit väldigt oregelbundet. ena dagen ingenting alls för man har inte tid, och andra dagen en massa för då är det kalas.. ja men ni vet :) Och varmt har det varit också så man har ju inte direkt blivit hungrig. 
Hur som helst har jag i alla fall inte gått ner i vikt det är att konstatera, även om jag inte heller har gått upp i vikt. 

Nu när jag började skolan den 4:e oktober igen så hade jag tänkt köra min kur igen. SÅg verkligen fram emot det. Men veckan innan på onsdagen fick jag såå ont i örat! Alltså det var helt galet, jag visste inte vart jag skulle ta vägen,.. så jag proppade mig full med ipren och ringde vårdcentralen och fick en tid samma dag. Då visade det sig att jag hade en finne i högra örats hörselgång........ EN FINNE?! Där?! SÅ jag fick antibiotika i form av örondroppar och skickades hem. Under den natten känner jag hur det börjar "gojsa" sig i örat och konstaterar att den spruckit... det gör så GALET ont! Efter ett par dagar blir örat mer och mer svullet så på lördagen ringer jag jourvårdcentralen och får komma dit och då konstateras det att jag har fått öroninflammation och precis som jag också kände så rann inte örondropparna ner för det var för svullet. Så då fick jag Kåvepenin och så fick jag åka hem igen.

Örat kändes bättre på tisdagen, men på onsdagen började det göra ont igen, och natten till torsdag vaknade jag och hade så ont så jag kunde inte göra annat än gråta... så gråtandes cyklar jag till akuten och pekar och snörvlar om att jag tror att de får amputera örat (okej det gjorde jag nog inte, men det kändes så) och förklarar att jag sovit dåligt i en vecka, de snälla syrrorna som var där gav mig en citodon och så fick jag lägga mig på ett rum där jag somnade, de lät mig sova i någon timme. När jag vaknade fick jag veta att vi skulle vänta på att öron-näsa-hals kliniken skulle öppna halv åtta. Vid strax efter åtta fick jag veta att jag inte skulle få komma dit eftersom de hade fullt och att jag istället skulle åka till vårdcentralen och få en remiss av en läkare.... Varför kunde ingen läkare på akuten ge mig en remiss istället?

Hem igen (nu är det torsdag) och frustrerad över att jag inte ens fick några värktabletter med mig ringer jag till vårdcentralen och får tid vid elva. Ringer mamma som "vabbar" för att följa med mig för vid den här tiden är jag jävligt trött... Kommer till vårdcentralen och läkaren konstaterar att jag har en sjujävlars öroninflammation och att kåvepenin nog inte räcker så han skriver ut antibiotika nummer 3 på ca 9 dagar; spektramox. 
Går hem, får smärtstillande av en vän, för det ville läkaren inte skriva ut till mig, trots att jag förklarade att jag normalt inte vill ta piller.. men att jag har ont och att ipren och alvedon inte hjälper.. BAH!

Örat börjar bli bättre redan någon dag senare.. hör fortfarande dåligt på det men det gör inte förbannat ont iaf. Men på Måndagen gör jag en otrevlig upptäckt i mina private parts (ja nu jäklar går det långt mmen ni får hänga med ändå) som knölar som gör lite ont, en precis vid öppningen och en precis på vänstra ytterläppen. Ringer till gyn för rådgivning om vad det kan vara, men hon kunde inte säga utan att titta på dem. Men vi konstaterade att det inte var akut iaf och att jag skulle ringa om det blev värre. Senare under den dagen hittar jag två, ganska stora, till på högra ytterläppen som faktiskt gör väldigt ont. Och då börjar jag bli nervös, har aldrig haft något spnt här, har inte rakat mig på evigheter och jag äter ju faktiskt penicillin?
Så igår fick jag komma upp dit iaf... och de konstaterar att det är inflammerade talgkörtlar.. typ... de kunde väl inte säga riktigt, men det såg ut som det. Och de trodde att det berodde på att jag har en infektion i kroppen. 
SÅ nummer 4 i kön antibiotika skrevs ut som blev ett starkre spektramox. 

SÅ här sitter jag nu och vill gå ner i vikt.

Nåja, det får vänta till min kropp fungerar igen :)
Någon gång blir jag väl frisk :) Idag är jag inne på min 15:e sjukdag. Önska mig lycka till!


Vi hade det rätt niceigt på Öland i somras ;)
Även med überfinnen-deluxe hahah

Kommentarer
Postat av: Sara

oh, vilken röra! hoppas du kryar på dig snart och kan köra hel kur! Vi kanske börjar samtidigt? Jag ska bara (sa alfons åberg) gå klart min skola först då jag försökte med hel kur i 2 v men blev helt kocko´! :-)

2010-10-13 @ 13:16:14
URL: http://sarasxtravaganzaliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0