Jag är ju som jag är..

..det har ni väl förstått vid det här laget?

Jag har faktiskt haft en liten hemlig dröm sedan jag var liten. En liten hemlig dröm som har varit lite för svår för mig. 
Jag köpte min första egna när jag var typ 10 år kanske på Stor och Liten. Minns ni den affären? Det som senare blev BR fast var mycket bättre än BR.
Jag köpte min alldeles egna. Den var neon-gul och neon-rosa och så var det något häftigt tryck på den. Den var för nybörjare självklart och man får väl vad man kan förvänta sig när man köper dessa saker på en barnaffär. Men vad glad jag var! Ända tills jag ställde mig på den. Det GÅR ju inte! Jag FÖRSTÅR inte hur man gör?! Jag talar förstås om en skateboard. Jag ville ju vara lika häftig som Tony Hawk och alla andra balla kids som åkte bräda. Jag hade inte speciellt mycket karaktär när jag var liten och jag gav upp med brädåkandet ganska snabbt. Så här i efterhand vet jag att den där dumma brädan dels hade plasthjul vilket gör det sjukt svårt att åka på allt annat än ett slätt golv. Och idag vet jag väl hur man tar sig framåt på en bräda. Dock är jag feg och vågar inte stå kvar. Snowboard har jag lärt mig åka.. men då sitter man ju fast och let´s face it snö gör inte lika ont att ramla på som asfalt.

I somras fick jag ett nytt tuppjuck men denna gång på longboard! Okej det må vara för de unga ungdomarna, men jag tycker det ser så fritt och coolt ut när de susar ner för gatorna på dessa surferfied-skateboards! Jag vill jag vill jag vill!! Men jag kunde inte. Och inte för att jag gav upp... men ni förstår.. maxvikten på de flesta longboards, eftersom de har en tunnare skiva än skateboards, är 110 kg... Jag ville inte köpa en longboard, för de är ganska dyra, men jag ville ju inte riskera att ha sönder någon annans bara för att jag vill prova. Så det blev inget longboardåkande för mig i somras!

Men nu jävlar!! Sommaren 2011 ska jag lära mig att åka långboard!! Oh yess!! Jag har ett mål! Jag gillar att sätta upp nya mål lite då och då ^^

Kommentarer
Postat av: emma

Skickar en peppkram!

Emma

2010-11-23 @ 17:00:47
URL: http://emmaisabellavictoria.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0