Dancing Stage

Jag försökte mig på workout-mode på min dansmatta... det var SVÅRT! Helt galet! Den räknar kalorier där så jag tänkte att det var bra, men inte om det ska vara så svårt att man inte ens hänger med liksom ^^

Håller mig nog till mitt spelande istället ^^ Då får jag lite jävlar anamma när jag inte klarar något stage på den också ^^

För er som inte riktigt förstår vad DDR eller Dancingstage (dansmatta är) så är det ett tv-spel där man står på en dansmatta och så följer man pilar som kommer upp på skärmen. Pekar pilen uppåt kliver man fram, neråt = bakåt och ja och så vänster och höger. Pilarna kommer upp i olika kombinationer. I de lättare Stagesen kommer pilarna bara en i taget. I de lite svårare 2 i taget, bland de svårare mycket blandat och väldigt snabbt. När det kommer till de som kan det här med DDR riktigt bra (och tro mig jag är inte i närheten av att vara en av dem) kan pilarna komma upp till fyra samtidigt och i mycket högt tempo. 
Senare versioner av liknande dansmattor har inte bara upp, ner, vänster, höger utan även pilar däremellan... tror det är åtta pilar. Denna version har jag inte gett mig på och kommer nog inte göra heller!

DDR är från början ett arkadspel som härstammar ifrån Japan.

Så här ser det ut när två stycken som uppenbarligen är sjukt bra lirar loss bara för skojs skull:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0