Dag 29

Dagens vikt 102,2 kg. Viktminskning sedan igår -0,3 kg. Total viktminskning -9,5 kg.


Jag har en ganska dålig dag idag också. Säkert för att regnet öser ner och det ser riktigt kallt ut ute.
Men så har vi hela den här biten som jag inte riktigt berättat om. Den här "separationen" som jag fortfarande är inne i.

"Separatation"... låter inte det väldigt dramatiskt? Två människor som älskat varandra så mycket skall nu separera. Heh. Jag gick igenom alla känslor inför det här långt innan vi ens talade om att en separation skulle äga rum. Visst var jag ledsen precis när det skedde och visst var det jobbigt den första tiden. Men jag var ändå liksom redan färdig med besluten om vad jag ville och inte ville. Jag hade mer eller mindre listat ut vad som skulle ske härnäst. Självklart kändes det här ju lite orättvist mot min näste, han hann ju inte med detta alls. Han var inte alls där jag var. Han är fortfarande inte där.

De senaste veckorna har varit en stor kamp för mig. Jag har försökt att fokusera på mig själv, men så måste jag också ta ansvar för det jag har åsamkat skada hos. Jag har mest försökt vara positiv. Försökt bemöta på ett lindrigt, bekvämt, varmt och stöttande sätt i all den mån jag kan. Men jag har också sagt ifrån när jag tyckt att jag blivit orättvist behandlad. Jag orkar inte sitta och ta vad som helst längre. 
Det har krävts mycket tålamod och många "räkna-till-tio". Men nu känns det som att mitt tålamod och min ork behöver laddas upp. Jag känner mig slut. Har lite svårt för att kämpa och hitta inspiration och kraft till saker.
Den kommer nog tillbaka.

Jag tänker inte låta mina 4 veckor (för det är 4 veckor idag!!) som jag har kämpat så hårt för min skull vara förgäves. Utan den lilla ork jag har just nu går till att fokusera på mina soppor och min träning. 
Igår var det svårt för mig att fokusera.. första shaken blev vid elva-tolv någon gång.. andra vid typ strax efter 18 och sista vid tolv. Det är inte en bra uppdelning.
Ska försöka skärpa mig lite idag.
Tänkte ta en dag för mig själv idag. Antingen är det det jag behöver eller så är det verklighetsflykt. Känns som en bra dag att både rannsaka och ladda om, spela tv-spel, sova och inte göra någonting alls.

Man får inte ge upp, men man får ladda batterierna.


Teddy Roosevelt sa:

- "Its only through labor and painful effort, by grim energy and resolute courage, that we move on to better things."

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh du är så nära minus 10 kg - helt sjukt bra jobbat!! Förstår att det kan vara tufft med känslorna kring ert uppbrott och hoppas att du finner styrka och mår bra snart. Stor stor kram!

2010-11-15 @ 18:33:18
URL: http://www.nogg.se/minresa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0