Uhuu

Det är synd om mig idag. Jag är sjuk. Och jag blir lika liten och ömklig som vilken karl som helst när jag blir sjuk!
Världens jobbigaste hosta har jag!
Men men... bara att härda ut...


Ringde mamma och bad henne komma hit med medicin och lite ätbart i form av frukt och nudlar och mjölk. De har ju varit i fjällen en vecka så det var skönt att de kommit hem nu lagom till jag blivit sjuk.

Min käre gummifar hade skickat med mamma en present åt mig! Han är så fin så här stod det på kortet som kom med:

Joy, 

Ibland är det jobbigt och ibland tar det emot,
men jag tycker att du är duktig och kämpar på.

Jag hoppas att denna lilla sak kan ge dig lite mer flyt i tillvaron.

Jag älskar dig!

Jag hittar ingen bra bild på smycket jag fick. Men det är ett halsband, jag fick en lapp med där det fanns en beskrivning: 

Maljan

Det krönta gotiska M-et är tillägnad Jungfru Maria. Den är himladrottningens monogram. Samerna införde den i sin tro, som beskyddande av livet. Maljan finns bara i samiskt dräcktskick.

Detta är alltså en gåva med tanke på att jag fått sparken och allt det där! Jag älskar min gummifar jättemycket! Och jag bär detta halsband med honom i åtanke! 
Best dad I ever had!

Var ju bara tvungen att dela med mig av det!

Må gott hörni!
Jag jobbar på det!

Kommentarer
Postat av: Emma

jag hejar för dig. sug i dig allt positivt som finns. och gör om allt negativt till något bra. du behöver inte tro på det. bara visualisera det för en kort stund.

2010-03-23 @ 13:54:53
URL: http://sockiss.blogspot.com
Postat av: jessi

fin blogg!:) allt bra?

2010-03-23 @ 19:59:33
URL: http://lilljessipessi.blogg.se/
Postat av: Lynda

Thank you for the comment on my Lundevall blog! I hope we are related!! I am hoping to soon post a pedigree of sorts so we can see if we can link up somehow! You can email me at lundevallfamilysearch @gmail.com with any other info on your side and we could find out that way too. Unfortunately I cant read Swedish!

Thanks again,

Lynda

2010-03-28 @ 19:26:13
URL: http://thelundevallfamily.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0