Kul med resultat på en gång!

Igår vägde jag 110-nånting... det var ju inte kul...;( ... men idag väger jag 109,7 :) Dvs inte 110-nånting :) Och det är ju lite roligare :)

Jag kör hårt med mig själv just nu, kanske lite hårdare än vad man egentligen borde göra. Men nej nej! Jag svälter mig inte och jag känner ju inte att jag mår dåligt, men jag shockar min kropp ganska ordentligt. Har inte tränat på ett tag nu men nu går jag fullt ut och kör minst ett konditionspass varje dag i form av en svettig promenad. Ska strax hoppa ut med mitt hopprep i en halvtimme.

Visste ni att 10 min hoppande med hopprep motsvarar 1,6 km joggingrunda :) Det tycker jag är bra för mitt knä vill inte springa, det vill hoppa! Det har även bevisats att eftersom man tar emot tyngden med båda benen på samma gång och inte med ett ben i taget (som vid löpning) så sliter det mindre på knän och andra leder som kan vara skadade sen innan hos oss lite större personer. Allt detta läste jag i förra numret av topp hälsa och kände mig duktig då jag i förrgår köpte ett hopprep! Fan jag fattar inte hur man när man var liten kunde hoppa i timmar efter timmar... det är ju helt galet jobbigt!
Så ut och hoppa med er tjockisar ;)

Idag står först hoppenad (hoppande promenad, förstås mitt eget påfund, jag kom på det nyss, mycket innovativt!) och sedan blir det nog ett par glas vatten hemma hos min mamma sedan ska jag hem och tvätta och beställa en Sony Vaio  VPCeb1j1e/wi - ja just ja... en sån ja, den vita! Sen blir det nog några timmar i solen för mig... Om den inte hinner gå i moln dvs... IGEN! Men jag lyckades bränna mig på ryggen igår! Jag är nöjd :)

Vad ska ni göra idag? ;)
Må gott!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej gummisen!!! jag har varit inne och kikat och det har varit tyst som i graven. Men nu! Vad härligt!!! Tack för din kommentar på min blogg - ja det får vara jobbigt ibland. tack man kan faktiskt behöva höra det, man har så höga krav på lycka hela tiden. Kram för det! Och vad underbart kul att läsa att du är igång och verkar bubbla över med energi!!! Härligt, blir klart inspirerad av dig. Ska följa din väg till en stark och glad kropp! KRAM

2010-06-18 @ 08:19:50
URL: http://www.nogg.se/minresa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0