Trött dag 10

Det är helt galet vad trött jag är! Helt galet verkligen! Jag känner att min verklighetsuppfattning snurrar lite och att hela min uppfattningsförmåga är lite skev. Men det blir väl så när man bara sovit 4 timmar och pluggat i 7 timmar i streck eller nåt.
Försökte sitta på föreläsning i morse. Det gick så där...
Dessutom gav inte läraren mig direkt någon hjälp med min ångest. När jag berättade för honom att jag bara var villkorligt antagen och att jag bara väntade på forskningsprocessen-tentan kläcker han ur sig: "ja men du måste ju ha 22,5 hp av psykologi 1-30 inklusive forskningsprocessen för att bli VILLKORLIGT ANTAGEN. Du måste ha 30 hp av psykologi 1-30 för att bli ANTAGEN"...... WTF?! Alltså okej nog för att jag är trög ibland men jag kan INTE ha missuppfattat det så mycket?! Varför skulle jag ha kämpat så mycket för annars?

20 min in på andra halvlek lämnade jag föreläsningen i ren panik och ångestkänsla och gick och ringde antagningen. Frågade killen som svarade vad han tyckte och han hade tolkat det på samma sätt som jag; Att man behöver 22,5 poäng inklusive forskningsprocessen för att bli antagen (eftersom det är det som står som behörighetskrav på kursen) inte för att bli villkorligt antagen. Han sa också att det är så de har tolkat det eftersom de villkorligt antagit mig. Det är ju de som bestämmer. Vi konstaterade att vi höll med varandra men han tyckte jag skulle kontakta akademin. Så jag sprang runt på campus i västerås i typ 20 min och letade efter förbannade Akademin HST, inte det lättaste att hitta där ska jag säga. 
När jag hittat hst och ställt min fråga blev jag skickad till studievägledaren. Som SJÄLVKLART var på lunch (är de inte alltid det såna där människor som man behöver?).
När jag väntat i över en halvtimme och under den tiden lyckats utveckla ca 15 magsår fick jag komma in och fick då höra, på flera olika sätt, att det min lärare har sagt är inkorrekt, fel, och galenskap. 
Varför, VARFÖR, ska människor som inte vet någonting eller åtminstone inte kan svara alldeles korrekt alltid, ALLTID ge mig information och på så sätt ge mig FEL information? ALLTID!?

Nu väntar jag bara på att få veta om jag kommer in på sociologin eller inte (jag är tydligen behörig... NÄHE?!), den borde väl komma snart... tycker jag. 

Det blir nog kjedjerökning till dess.
I morse när jag vägde mig stod vågen på 108,0 så nu är det -3,3 kg.. Men jag orkar inte sätta dit grodan idag. Kanske senare. 
Blev ingen frukostshake förrän vid efter tolv.. det var inte så bra. 

Må gott och håll tummarna för mig (igen!)

Kommentarer
Postat av: Jenny "Pentan"

Kram på dig som orkar kämpa!

2010-01-20 @ 15:22:21
URL: http://www.nogg.se/minresa
Postat av: Sandra

Så dom har lyckats göra bort sig IGEN!?

Vi verkar ha gått om varandra på msn idag :(

KRAM

2010-01-20 @ 22:36:04
URL: http://www.ssnadra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0