Dags att börja igen

Med bloggandet alltså. Jag saknar ju det. 

Just nu är det kaotiskt runt omkring mig, men jag är ändå förvånandsvärt lugn i själen. Ett par dagar har jag sovit dåligt och vaknat med ångest ett par gånger men nu tror jag det har lagt sig igen. Och mitt stresslock för örat har redan gett med sig. Det brukar hålla i sig i månader när det väl lagt sig på. 
Igår var jag heelt slut. Kände mig sjuk och äcklig och trött men lyckades plugga lite ändå och idag har det varit okej. Tog en promenad (välbehövlig!!) till mina föräldrar och satte mig där och pluggade några timmar. Det blir nog en sådan promenad imorgon också.
Jag är lite orolig inför måndag den 11:e ... Hur det ska gå. Klarar jag det? Jag ska nog läsa lite mer om motivation och ändrande av beteende. Har ju böckerna tillhanda här, så varför inte?

Jag kan det om self-efficacy. Self-efficacy, mina kära vänner, är någonting fantastiskt. Ni som redan vet vad det är behöver ju inte läsa det. Men jag tycker det är något man bör prata om. Speciellt här. 
Self-effifacy är tron på sig själv. Och om man ska tro mina läroböcker i psykologi är det någonting man måste ha för att kunna ändra ett beteende. 

Har du self-efficacy?
Jag vill gärna tro att jag har det.


Mmm jusste....
Nääh... Är det dags för lite te och mys.. kanske med boken som Matilda lånade mig. 
Eller tv....
Troligtvis det sista. 

Må gott!
YOU CAN DO IT!

Kommentarer
Postat av: Linda

skönt att känna sig lugn.. själv känner jag mig stressad hela tiden. Är så stressad vissa dagar så de låser sig och slutar med att jag inte gör någoting

2010-01-05 @ 20:49:17
URL: http://queenlinda.blogg.se/
Postat av: Jenny "Pentan"

Härligt att du är tillbaka gumman!! Viktigt att du tar aööt i din takt och inte stressar fram något. Men ibland kan man oxå behöva en knuff ut, man får inte vara rädd för omställningar. Börja jobba mentalt redan nu inför den 11:e - ladda huvudet och kroppen att det snart är dags. Det har hjälpt mig enormt!! Kram

2010-01-05 @ 21:51:58
URL: http://www.nogg.se/minresa
Postat av: Sandra

Skönt att vara lite harmonisk, det kan du känna dig inför den 11e också, för du kommer klara det, vi kommer klara det.



Jag började i måndags med Nutrilett, men bestämde mig i tisdags för att äta ett mål mat om dagen också, dvs 2 pulver & 1 mål mat, inte Mc donald's haha, även om jag skulle vilja ;)

2010-01-06 @ 11:52:34
URL: http://www.ssnadra.se
Postat av: Sandra

Svar: Jag är sjukskriven för djup depression, suicidtankar & ångestattacker.

2010-01-06 @ 15:28:09
URL: http://www.ssnadra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0