2010!

Är det här mitt år?

Mitt nyårsfirande blev underbart! Det var väntat att det antingen skulle bli kalas med massor av folk eller att nästan ingen skulle komma och att det skulle resultera i fiasko! Men det blev perfekt. Det var bara vi, en massa alkohol och lekar som "jag har aldrig" och "sanning eller konsekvens" vi skulle ha kunnat vara 15 år igen allihopa men det var ändå någon nivå på det hela. Alla hade trevligt och kvällen avslutades med en femkamp om vem som var fullast. Hah! Jag tänker inte säga vem som vann :P
Nyårsdagen började aboslut i nyttighetstecken med chili con carne och godis och ostbågar............
Gårdagen också... inte alls samma.......
MEN! den 11:e januari börjas det igen! Då är jag klar med tentaskrivande och jag kommer förhoppningsvis ha råd attt börja igen också. Beach 2010 som sagt.


Är det inte ganska spännande förresten? Vi gick in i ett nytt decennium! Igen! Detta är visst mitt 4:e upplevda decennium... Oj vad det fick mig att låta gammal!! Men jag är ju faktiskt bara 21 ÄN SÅ LÄNGE!


Eftersom alla gör såna här saker som "det bästa med 2009" tänkte jag summera mitt år... 

2009 var nog det mest händelserika år någonsin. Men det är inte mycket positivt i det dessvärre. 
Januari var nog inget speciellt, jag gick på soc. för första gången i hela mitt liv januari-februari och det är knappast något att fira. I mars började jag studera hinduism och buddhism, etik och social pedagogik på Umeås Universitet. Det gjorde jag ett tag samtidigt som jag skolades in på mitt sommarjobb på karlhovbergsgatan och började med cambridge som inte fungerade pga stress. Samtidigt någonstans här blev min vän väldigt ledsen. I maj fyllde jag 21 och hade ångest över det. I juni blev L ett år äldre och det firades väl knappt det heller. Sen var det sommar och jag jobbade hela sommaren, sen åkte vi till Öland allihopa i Juli. Årets bästa grej! I augusti blev det jobbsök och en massa sökande till olika utbildningar samt en massa strul med komvux eftersom de tog bort den utbildning jag sökt till och meddelade detta alldeles för sent. September började jag på psykologi kursen på Mälardalens Högskola. Jag började även på Cambridge igen och denna gång gick det bättre även om jag var segstartad. I oktober var det mest plugg och träning och november likaså. December blev paus från cambridge, julfirande och nyårsfirande och här är jag nu.

Och nu har nog mina bröd snart jäst klart :)

Någonstans under året både tappade jag min kärlek och hittade den igen.
Hoppas ni har goda framtidsutsikter för 2010. Det har jag! 

Må gott :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh så du pluggar psykologi, det var ju det jag pluggade innan jag blev sjukskriven, vad lustigt.

Jag tror det här kommer bli vårat år.

Men jag satsar på beach 2050, haha. Även om jag verkligen ska försöka i år :)

2010-01-03 @ 13:15:23
URL: http://www.ssnadra.se
Postat av: Jenny "Pentan"

Då hejar jag på dig med alla tentor och grejer! Och storhejar när det är dags för den 11:e jan - första dagen för Joys nya slanka liv!

Kram

2010-01-04 @ 10:36:54
URL: http://www.nogg.se/minresa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0