Megasen

Som du kanske redan sett
Första snön kom inatt
Nu flyttar vi med fåglarna som trotsar Atlanten
Har du hittat rätt?
Kan du höra ditt skratt?
Kan du leva vid en brant med ena foten över kanten?

Vi vinner ingen tid
Och vi får inte vänja oss för då är allting förstört
Jag är hos dig igen
Som du kanske redan hört

		en elegi för alla sorger 
den här hösten handla om
för en mor som sjuknade in 
för ett barn som aldrig kom
för skuggan över gården 
där aldrig solen lyste in
för en ork som inte fanns 
du saknade min jag saknade din
Nu får jag höra att du lever då och då ifrån en vän
och det verkar som att allting är okej
jag undrar om du nångång är tillbaks dit igen
och kanske undrar över mig
du kanske undrar över mig
men tiden har sin rätt att förändras där den går 
och den är hos dig nu hos dig och din vän 
jag ska aldrig mera lägga mig med huvudet mot ditt hår
och aldrig älska dig igen
aldrig älska dig igen
men nya dagar väntar med nya tidsfördriv
och allting liksom kräver mera nu 
så ta dina minnen och försvinn ur mitt liv
älskade älskade du
älskade älskade du
men jag skulle aldrig ha tålamod nog 
att bli förstådd
ingen känner mig 
så väl som du
jag skulle fastna i min ensamhet igen 
om du lämnade mig nu

Jag får nog hålla allt tillbaks
det finns ingenting som räcker
hjärtat kom aldrig till tals
i ett block som bara läcker

men ändå
du, min vän i livet
se hur kvällen brinner opp
en enda sak är givet
vi är två hjärtan
i samma kropp

om jag tappar allt igen
det är möjligt att det händer
det kan vara svårt att hitta hem
från alla hav och alla länder

men ändå
du, min vän i livet
se hur sommaren blir höst
en enda sak är givet
du bär min luft
i ditt bröst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0