Inte bra

Igår var det dags för mina kissars kastrering. Jag var orolig, även om jag visste att det är ett så basic ingrepp, och att det är bra att det blir gjort. Dessutom skulle jag få rabatt så det skulle bara kosta mig 890 kronor för båda. Skitbra.

Efter mycket om och men fick jag in båda herrarna i transportburen. De skötte sig exemplariskt i bilen. Det var en kort resa. In och fick träffa veterinären ganska snabbt. Han tittade först på Tsuki som var snabb med att ta sig ut i rummet medan Haru stannade kvar inne i buren. Han lyssnade på hjärtat och sa att det var bra. Men han hittade bara en pungkula, men trodde att han hittat den andra i ljumsken. Inga konstigheter och jag fick veta att det skulle bli en liten prishöjning. Men det var okej eftersom jag lagt undan 1200. 

Sen var det Harus tur, och jag var ju lite orolig för hans kramper, att det skulle vara något med hjärtat eftersom mamman deras hade problem. Men ingenting. 

De skötte sig bra båda två och snart hade vi fått ner dem i mindre burar och jag gick därifrån och försökte hålla humöret uppe och inte svimma av oro och var förberedd för att hämta dem vid fyra.

Stack iväg och shoppade en ny klösmöbel åt dem och en sån elementbädd (som de inte gillar). Sen hem och städade, konstigt att vara hemma utan en massa katter här :S
Funderade vid två-halv tre på hur stor den där lilla prishöjningen var egentligen och ville ringa och kolla... det tråkiga här då var ju att den "lilla" prishöjningen inte var så liten. Jag skulle ha betalat 445 för hans kastrering, men den hamnade på 1908 kr istället.... PLUS Harus kasrering på 445...
Tur jag hade en bra månad denna månad.

Men de pengarna bryr jag mig väldigt lite om när jag fick veta allt om mina kissar. Harus ingrepp hade gått hur bra som helst utan några komplikationer. Men de hade inte hittat Tsukis andra testikel, så de hade öppnat honom i ena ljumsken, i buken OCH i den andra ljumsken utan att hitta något. Så han ligger nu här bredvid mig under en filt med tratt och grejer. Antibiotika fick han också som min mamma kommer och hjälper mig få i honom snart. Försökte själv i morse men det gick inget bra. Blev så ledsen över att behöva plåga honom så där! Och jag var rädd att jag skulle behöva hålla honom så pass att jag kanske gör illa honom. 
Nu ska jag pussa lite på honom och klia honom runt kragen. 
Han ska nog få slippa den imorgon om det ser bra ut. Bra med mamma som är sjuksköterska som kan säga om såren ser bra ut eller inte... Jaa det kan väl jag med. Men jag skulle säkert tycka de såg dåliga ut om de var minsta röda!
Mamma kan lugna oron!
Jag har vakat över kissarna hela natten, så jag är inte så pigg idag. 
Ska nog försöka sova lite mer sen. Men det blir nog soffan inatt också.

Kommentarer
Postat av: Vela

Tänker på dig o katterna hoppas ni blir bra snart

2010-02-16 @ 15:50:01
Postat av: Jenny

Hälsa kissarna att de ska krya på sig!! Hoppas du oxå mår bra!!

2010-02-17 @ 09:43:10
URL: http://www.nogg.se/minresa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0