Varningsblinkers på!

Idag stod vågen på 97,1. Det är inte okej! på måndag kör jag igång igen. Inget skoj det här inte! 

Tur jag köpte på mig en massa lätta matalternativ igår. Nu är det slut med firande av jul och nyår! Middag på dagen innan nyår med föräldrarna, det blir det sista! 


Till frukost får jag:

200 g lätt laktosfri yoghurt med ca en msk honung i, 90 kcal
1 skiva frukostknäcke, 55 kcal
2 dl minimjölk 70 kcal

Totalt 205 kcal.

Mellis:
1 st persimon, ca 80 kcal.

Lunch:
Makrill i tomatsås, 237 kcal
1 skiva frukostknäcke, 55 kcal
100 g broccoli, 36 kcal

Totalt: 328 kcal

Mellis:
1 Satsuma, ca 50 kcal

Middag:
100 g Lax, 127 kcal
1 st avocado, ca 150 kcal
50 g Keso, 42 kcal

Totalt: 319 kcal

Kvällsgott:
Persimon, ca 80 kcal.


Kaloriintag för dagen: 1381 kcal.


Vad tycker ni om den här maten?

Jag tycker det känns helt okej. Men jag känner samtidigt att jag är dålig på att veta vad saker innehåller. Och hela mitt väsen är egentligen mot att räkna kalorier. Men jag biter i det sura äpplet och inser att jag måste. 
Ska köra igång pulsklockan och se hur mycket jag förbränner på en dag. Och se hur många kalorier jag egentligen kan äta. 

Men jag är nöjd som fan med min frukost ^^ GOTT med honung i yoghurten :) Gillar dock inte yoghurt som är smaksatt med honung som man köper i affären.. det smakar konstigt ju ^^

Tråkigt att alla laktosfria produkter innehåller så stora mängder kolhydrater :/  ska se om jag hittar någon annan yoghurt, nu bara tog jag första bästa. Vet ju att soyghurt är bättre men som fattig student är det ett dåligt val!



Kommentera gärna :)

och ha en bra dag =D








Kommentarer
Postat av: Jenny

Menyn ser jättebra ut!! Kämpa på - du är skitduktig. Du är snart i kapp de där få kg som du "gått upp" - mesta är säkert bara vatten. Går fort att bli av med dem.

2010-12-28 @ 13:49:09
URL: http://www.nogg.se/minresa
Postat av: Jenny

Nu är du med på min lista! Hur kunde jag glömma? Skäms...

=)

2010-12-28 @ 13:58:24
URL: http://www.nogg.se/minresa
Postat av: Sandra

Du är duktig gumman :) Bra val av mat & lagom kaloriintag tycker jag :)

2010-12-29 @ 04:05:30
URL: http://www.ssnadra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0