Okej... dag 1 igen

Idag stod vågen på 110,6 kg innan frukost.
Nu gäller det!
Min kära kurvännina D har kommit på något som verkar fungera, hon äter något varje lördag som ett litet "treat" och det tror jag att jag också ska prova på. Däremot vet jag inte om jag kan göra så... Det är ju oftast allt eller inget för min del. Men vi får väl se, tänkte jag skulle prova på lördag

Ikväll är det T-box som gäller, ugg ser inte fram emot det då jag var på min väns yoga igår och har träningsvärk i ryggen idag. Men men det är bara att kämpa på. Det blir bra!

Innan det är det skola idag *bläääh vad tråkigt* Sen tänkte jag väl försöka sätta mig någonstans och dricka kaffe och så mellan dessa två events för dagen. Någon som vill joina? Jag kanske går och stör Mahulda på praktiken för det tycker jag är roligt.

Jag behöver en träningskompis, tur man har mål i mun så man kan prata med folk på träningen iaf. Men jag vill ju ha någon bra kompis som är lika träningsfreakig som jag är och som verkligen vill ge allt för träningen och bli fit!
Men mina kompisar är så slöa (förutom de som är galna och typ klättrar upp på kilimanjaro och går två mil med 20 kg packning....GALENSKAP!) de behöver bli lite pushade, men de som inte är slöa har ju inte råd att gå på gym, vilket inte är några konstigheter för det är dyrt att träna där jag tränar.
Men de som har de gymmet är också väldigt duktiga!
Eller så skulle jag behöva en PT men det har ju inte jag råd med... äsch. Och när jag försöker ha ett eget träningsschema så tar jag mig alltid vatten över huvudet ^_^ Vilket resulterar i att jag blir sjukt stressad... och då vill jag inte göra någonting istället :P

Just nu känns det rätt bra.. tränar hårt två dagar i veckan, försöker ta lite promenader här och var och går och gymmar lite när jag känner för det.  Men det är ju det där första steget utanför dörren när man ska ta sig till träningen som ÄR så jobbigt!
Nåja...
Det löser sig säkert! Man kanske får se gymmet som en lagsport där det finns lagkamrater som räknar med att man kommer... Det kanske fungerar bättre då?


Några tips?
Må gott allihopa!

Kommentarer
Postat av: Denise

Det kommer säkert funka för dig också, Jag har ätit rätt mycket på lördagarna faktiskt, både mat, chips, godis, kladdkaka ;P haha.. matvrak som man är :D..

2009-11-10 @ 14:27:25
Postat av: Helena

Hej, vi följde varandra på cambridgetråd och du finns även på min msn.



Vill bara önska lycka till =) jag är själv igång igen,



kram H

2009-11-10 @ 20:41:17
URL: http://helena,mikkola.se
Postat av: Helena

JO det går bra! är inne på första veckan av 1 år. Har gått med i Xtravaganza, deras viktcenter. Jag gick ju ner 33 kg med CK och nu 10 månader senare har jag gått upp +26 kg, det är sjukt det handlar totalt om 60kg på 10 månader. Vet vad jag kan när det gäller att gå ner i vikt men jag kan inte hålla den så länge jag inte ändrar mitt beteende, min vanor.

Xtravaganza lägger stor vikt vid mental träning, gruppträffar m.m.

Det känns bra. Har som ett mål att inte väga mig på 1 månad, bara mäta. Så för första ggn känns det inte som om jag bantar utan bara lever ett sunt liv. Men visst längtar jag till att få gå upp på vågen i början av dec =)



Hur har du det själv?

2009-11-10 @ 21:24:53
URL: http://helena,mikkola.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0