Katt...

Skaffa inte katt? Vill du veta varför också? Jo för så här är det: att skaffa katt är som att skaffa barn... 

Vadå förstod du fortfarande inte? Okej.. jo skaffa inte katt för de kissar på dig! Jo helt riktigt. Min katt satte sig nu på morgonen, på mitt täcke i soffan och kissade.. på mig. Och hur lätt är det att få bort kattpiss från soffan då? INTE alls! Går min soffas kuddar att tvätta då? NEJ! Så tips mottages gärna då min soffa kostar en massa pengar. 

Vad mer då? Det är väl okej att katter pissar inne ibland?  Jo, jo okej, det är säkert mitt fel för det är säkert inte tillräckligt rent i lådan. Men mer då? Jo katter har ju samma inverkan på en som barn har. Älskar man en unge älskar man alla, och det gör en så där blödig och dan. Fast jag har ju inga barn så barn är inget problem ;)

Men i fredags när jag skulle åka till skolan i västerås så mötte jag en svartvit liten kissekatt i "tillgången" som det så vackert heter (en trappa ner till alla tågspår). Han var så mysig och så kall, och jag hade 10 min kvar innan jag var tvungen att gå så jag satte mig ner och myste med honom en stund, ganska snabbt efter att jag satt mig ner så lade han sig i mitt knä, jag satte mig med överkroppen lite lutad över honom så han skulle få så mycket av min värme som möjligt. 
Sen blev jag tvungen att gå. Uguu~ hjärtskärande att lämna den kalla kissen där!

Många timmar senare när jag kommer tillbaka från skolan så möter jag kissen igen. Jag hade ingenting som jag hade bråttom till så jag satte mig på en bänk och upp hoppade han och la sig i  mitt knä igen. 
Efter en stund kom en liten tant och lockade på honom, han sprang fram som ett skott, hon brukar gå förbi där varje dag med lite mat åt honom och berättar för mig att han heter Rasmus på luffen och är tjenis med alla i nyfors nästan. Men jag anser inte att nyfors är ett ställe att vara utekatt på.
Så efter att tanten gått så satt jag en stund... och funderade. Jag har ju redan två katter, och han är ju utekatt så det är ju inte så snällt heller. 

Efter några funderingar tog jag honom på armen och gick hemåt. På vägen var det en kommunalare som höll på att blåsa löv. Rasmus blev ju jätterädd, men jag lyckades få kommunalarens uppmärksamhet och gjorde "var tyst tecknet". Han sken upp som en sol när han såg att det var en katt jag höll i och stängde genast av lövblåsaren (sånt gör mig så glad).

Efter lite krångel med att få upp nycklar och sånt var vi äntkligen hemma, snabbt som attan planterade jag Rasmus i mitt sovrum innan de andra katterna förstått vad som hände. Jag gav honom lite mat och vatten och sen ringde jag till djurskyddet här i eskilstuna. 

Rasmus är en underbar katt och om du vill ha en katt och bor på landet tycker jag absolut att du ska tinga honom.


Så jäkla cool också, inte rädd eller något när han kommer in i mitt hem... bara nyfiken.
Men som jag sa... skaffa inte katt. Det är så hemskt med en varm kompis som ligger på ens mage och spinner. Det är så hemskt att bli mött vid dörren varje gång man kommer hem. Det är så hemskt att ligga i soffan och bara mysa och gosa sig fördärvad. Ja usch vad det är hemskt med katter som älskar en! ;)


Nu ska jag försöka skura min soffa med ättika och se om jag får bort lukten... Vad tror ni?`
Må gott!

Kommentarer
Postat av: e

om det kissas på vit klädsel kan jag rekommendera vatten i sprayflaska med en gnutta klorin i... tar bort all lukt. sen är det bara att vädra ut klorlukten.

2009-11-16 @ 01:14:28
URL: http://sockiss.blogspot.com
Postat av: KnY

Jaa.. det tråkiga är ju att den inte är vit utan nästan svart.. så klorin skulle ju lämna en fläck... hart provat med möbeltvätt, ättika och alsolsprit nu... men tror det luktade så äckligt så att katten ville sätta sig igen.. så nu bränner jag rökelse till förbannelse för att försöka få tillbaka min normala lukt... typ...

2009-11-16 @ 01:20:38
URL: http://knysnyaliv.blogg.se/
Postat av: Yuki Yoursic

så söt katt^^

2009-11-19 @ 15:54:48
URL: http://yukiyoursic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0