Jag gillar människor :)

Idag fick jag en kommentar som baseras på en blogg som ägs av en tjej som liksom jag är 175 cm lång (okej jag är 173) och idag väger 85 kg, den här tjejen sa till mig att hon vill gå ner 30 kg. Jag ifrågasatte självfallet(!) hur hon kunde tänka sig att väga 55 kg när hon är så lång?
Glatt sa hon då att hon hade vägt 36 kg........
Jag tänker inte säga något mer om det där...
Sen "funderade" hon på om 65 kg kanske var bättre.... Mm jo kanske..(DUH!)

Och så idag fick jag den här kommentaren av någon som troligen är en vän till den här tjejen: 
"hur fan kan du kommentera att danni är dum som vill väga "så lite" som 65 när du ser ut SÅDÄR?
snälla. klart man hellre väger lite (65 är fan övervikt) än har sjuklig fetma som du."

Ehm... "65 är fan övervikt"... om man är 175 cm lång? 
Dessutom sa jag ingenting om 65 kg... men 55 kg reagerar jag definitivt på.

Varför finns det såna här tjejer fortfarande? Jag trodde att vi idag visste bättre än så? 
Det finns väl ingen anledning att vara underviktig? Speciellt inte som tjej, det är bättre för oss att väga lite för mycket än för lite. 

Och som svar: Jag är hellre sjukligt fet än dum i huvudet :)
Jag gillar människor :)


Jag har varit VÄRSTA duktig på t-boxen idag :) Jag är VÄRSTA stolt över mig själv :)

Jag klarade att göra riktiga situps!! (För många är det säkert inte värsta grejen) Men jag har aldrig klarat det för min tjocka mage har varit i vägen. Men idag gick det av bara farten :) Underbart att se framsteg :)
Imorgon är dag 7, en vecka, jag är fan bra!
Må gott hörrni!
Förresten ska jag försöka fixa "före" bilder imorgon :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilka idioter det finns, som du sa jag är hellre fet än dum i huvudet!

2009-11-26 @ 02:06:26
URL: http://www.ssnadra.se
Postat av: Jenny "Pentan"

Mest tragiskt måste jag säga! Men fett går före för få hjärnceller!!

2009-11-26 @ 10:16:10
URL: http://www.nogg.se/minresa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0