Dag 3

Hmm... ingen viktnedgång idag :S Undrar vad de kan bero på...  :S Jag kanske har mycket i tarmarna eller något... nåja kämpa på ändå :)


Idag är det skola igen -.- usch vad tröttsamt det är att sitta på föreläsning från klockan 14 på eftermiddagen till 17... BLEH skittid! Sen är det yoga som gäller och sen ska jag hem och gilla min bostad!
Typ...


Har en av mina fd kurkamrater som nu har börjat svälta sig själv. Hon äter ingenting utan dricker bara vatten. Jag blir så ledsen när människor ger upp sådär. Då är det ju vettigare att fortsätta på kuren då det är ungefär samma sak förutom att man slipper alla bristsjukdomar man får av att svälta sig själv. Hon verkar tro att hon kan slippa såna genom att äta vitamintabletter och så är ju inte fallet.
Varför jag skriver om detta är för att varna er litegrann, detta fungerar inte. Du kan inte ställa in kroppen på svält på det sättet OCH ta bort alla vitaminer, minrealer, proteiner och fibrer osv och förvänta dig att din kropp kommer hålla den vikt du går ner sen. Man går upp alla dem kilona på en gång även om man inte äter speciellt onyttigt för kroppen kommer samla på sig allt den bara kan för att vara förberedd för nästa gång svälten kommer.
(och FYI: det är så här anorexia nevrosa börjar)

Jag tror på hälsosam viktnedgång.
Cambridgekuren är på gränsen egentligen. Det är inte nyttigt att göra så mot kroppen, men eftersom man iaf inte får några bristsjukdomar så känner  jag att det är ok som bland de sista av lösningar.

Ville bara säga ett par ord om det. Gör inte så mot er kropp, den förtjänar att få allt den behöver för att fungera. 

Kom ihåg:
MÅ GOTT!!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Du är så stark som orkar, jag har totalt tappat greppet & har säkert gått upp 5-10kg, fy fan säger jag bara! Men skam den som ger sig. På måndag måste jag börja om!

2009-11-12 @ 13:21:19
URL: http://www.ssnadra.se
Postat av: e

jag vågar inte göra den där cambridge-kuren... jag äter så dåligt annars också, så jag är rädd att ätstörningarna ska komma tillbaka.... hade nån variant av bullimi i gymnasiet... allt jag åt smakade svett tyckte jag. men ingen förstod, för jag åt ju på lunchen bland alla de andra. sen var det kräk på toaletten som gällde. vägde kanske 49kg som minst. och att vara 182cm lång och väga 49kg är inte särskilt sunt. minns inte ens hur jag kom ur det... men lyckades iaf... och blev tjock istället. nu är jag tio kilo från min målvikt (75) och mår super... träning och god mat är det som gäller för min del!

2009-11-12 @ 16:38:14
URL: http://sockiss.blogspot.com
Postat av: Jenny "Pentan"

Hej gums!! Vad duktig du är =) Heja heja!!

2009-11-13 @ 12:58:04
URL: http://www.nogg.se/minresa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0