Ångest...

Jag är en av de här en miljon svenskar som lider av ångest.... ja alltså sån ångest som inte har något syfte. När jag får ångest blir jag rädd för olika saker. Och så blir jag rastlös... väldigt rastlös.. för om jag inte gör någonting då så måste jag ju ligga och känna min ångest.. och det är ju inget kul... så va gör jag då när jag får ångest? Jo... vanligtvis äter jag någonting så jag blir trött och somnar istället, för ofta kommer denna ångest på kvällarna lagom till jag ska sova. Och då kan jag ju inte sova! Och vad gör en mätt utan att man behöver äta speciellt mycket? Jo mjölk, helt riktigt. Så vad har jag då druckit ikväll? Jo, jävlar vad bra ni är på att gissa, ett glas varm mjölk med liite honung... och nu har jag ju ännu mer ångest.... så det hjälpte ju inte alls på det sätt det brukar. Men då vet jag det till nästa gång.

Jag har ju såna där piller mot tillfällig ångest självklart... såna där "atagonax" (atarax) som jag kallar dem... dem är bra när man inte kan sova.. men problemet med dem är att jag sover... och sover... och sover... och imorgon ska jag ju presentera kritik mot David Shapiros forskningsrapport om yoga som kompletterande behandling mot depression... och då kan jag ju inte sova... eller vara atagonax-bakis... fungerar ju inte. Jag måste ju vara pigg och alert. 

Nåja... kan man säga att det blev något kombinerat idag eller är det fusk?
Jag får lägga mig med min svällda mage och fundera över vad jag har gjort. Verkligen fundera. Jag borde skriva en lista... det kanske jag lägger mig och gör. Det kanske känns bättre då?

Det är nästan lite sorg nu istället för ångest...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0