Tricolor Tuesday

Maha! Dagen idag har varit lite stressig och den har gått VÄLDIGT fort! 

Den började förstås med en morgonpromenad på 5,5 km då jag tog en sväng förbi den lokala kina-butiken och handlade nästan-kalorifria-nudlar som Robine tipsat om (fick även prata en stund med henne i telefonen vilket var mysigt) sedan snabbt hem och kasta i sig en alldeles för sen frukost. Snabbt ombyte till träningskläder och sen bar det iväg för tuttar-och-triceps-tisdag på gymmet. Ett snabbt pass blev det och sedan bar det iväg mot Vikt & Hälsa för lite information och jag fick även prova på vibb-maskinen som Diana har där. FETT LÄSKIG TRÄNING! Men man blev härligt varm i kroppen. Skulle jag absolut kunna tänka mig att prova igen. Sedan en dusch på plats och sedan började kunderna droppa in. Inte jättemycket att göra utan en härlig dag då jag och Diana fick tid att prata lite med varandra och lära känna varandra lite.

Sedan har kvällen spenderats med min lilla storebror! Vi såg The tourist, helklart sevärd!

Nu sitter jag här och längtar till nästa tisdag, då jag kommer ha kommit hem ungefär vid den här tiden och haft öppet i Arboga i "min" lilla butik för första gången om än tillsammans med Diana. Det känns som att det kommer bli bra ^^

Jag har kommit fram till att jag är gjord för att stå i butik. Jag ÄLSKAR det! Glada kunder kommer och går och jag får vara social och skoja och skämta och erbjuda personer lösningar eller hjälp till lösningar. Det är UNDERBART! 
Har även fått information om sommaren och det ser ut som att jag kommer kunna ha semester i juli.. jag? SEMESTER? Aaah! Jag ska inte ropa hej än för det kan te sig så att jag måste jobba då ändå för att ha råd med hyra och så. Men bara tanken på att jag kommer ha ett jobb i sommar som jag tycker om gör mig så glad!
Självklart gnager ändå pessimisten som finns inom mig och talar om för mig att inte släppa ner garden än. Imorgon ska jag försöka få tag på min chef på sjukhuset igen och se om jag kan få jobba i sommar, typ 50%. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det, men annars kan jag ju alltid hoppa in på timmar. De behöver alltid timvikarier inom vården dom tur är. Jag har även funderingar på om jag ska söka mig till något annat på sjukhuset än psykiatrin. Jag kommer ju vara utbildad undersköterska och de behövs alltid på somrarna på alla avdelningar. Men frågan är om jag vill ge mig in på något nytt när jag ändå inte tänkt att jag vill jobba inom vården mer. 
Har även haft funderingar på att tjäna lite extra cash och jobba på skogaholm (läs fazer) i sommar. Men shit så deprimerande. Betalar bra dock för lite jobb... men.. ÄSCH! Ska nog kolla runt lite imorgon.

Imorgon är det T-box som vanligt, ett tungt pass! Då ska mina nya fettförbrännar-piller verkligen få visa vad de går för. Provade dem igår på t-boxen och bärnde ca 200 kcal mer än vad jag brukar göra. Så det ska bli spännande!

Jag älskar mitt liv!

Kommentarer
Postat av: josefin - följ mitt nya liv 2011

sv: tack snälla du <3

2011-03-15 @ 22:47:49
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0