Konstigt.

Har haft en helt okej dag. knatade iväg till gymmet vid halv ett och var där strax innan ett. Sprang en kilometer och körde ett grymt biceps, rygg och axel-pass på gymmet och sen sprang jag en kilometer till. Åkte hem, åt lunch, fikade med en vän och sedan duschade jag och gjorde mig fin för det tyckte jag att jag inte gjort på länge. Här någonstans började det gå fel. Den ena planen efter den andra föll bort. Hade sett framemot en tjejkväll som inte blev av. Skulle väga mig hos konsulenten som inte hade öppet. Åkte till mormor och morfar och sa hej. En annan kompis jag hoppats på hade planer och skulle höra av sig sen men har fortfarande inte hört av sig.
Och nu känns det bara bajs att sitta här sminkad och fin i håret och alldeles pepp efter en bra dag med massor planerat och så blev ingenting av. Brukar inte låta såna här saker get to me så lätt längre men idag känns det bara som att det blev väldigt för många besvikelser och jag har faktiskt ingen lust med imorgon.
Nej ni hörde rätt. Pepp-jag har gett upp imorgon redan idag.
Varför?
Jo för så här är det: Jag är fattigare än Broder Tuck och jag har ätardag imorgon kväll och hela lördagen. Vad kommer jag få äta? Ja med tanke på att jag fick äta kyckling med ärtor och jordnötssmör till middag igår (inget jag rekommenderar, dålig kombo) så troligen inget roligt, eller hey, inget alls för att jag inte har något roligt att äta och jag måste ju ändå inte hålla koll på kalorierna! Inga pengar på ätardagen innebär att jag inte kan unna mig själv något av det som jag ser framemot under veckorna. Detta innebär förstås inte godis, chips eller pizza. Men kanske en fruktsallad? Med vanilj-kesella? Men nej. Det har jag inte råd med. Vad har jag råd med? Kanske en sån risenta kaka om jag pantar.

Det suger att vara student ibland.
Eller ja allt som oftast suger det ur en ekonomisk syn, men jag brukar kunna handskas med det ganska bra.
Måtte löningen komma snabbt!
Eller det spelar förstås ingen roll för kattförsäkrings-räkningen för halvåret kom den här månaden så det hade varit passande att äta kolhydrater den här månaden så jag kunde leva på nudlar och pasta. Men icke.
Här har ni det. Den nyttiga världen ur en student synvinkel. Blaha blaha säger jag!
Och ja, jag är lite negativ så här på kvällskvisten på torsdagen. Jag lovar att försöka vara med positiv imorgon!
Godnatt mina kära läsare. Tur att jag har er!
Må gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0