Förkylningstips!

Igår kväll tog jag en väldigt kall promenad i bara jeans, dvs utan långkallingar under, och blev väääldigt kall, så där så att det liksom inte är okej alls.

Idag känner jag mig lite snuvig och hängig. INTE okej jag har INTE tid att bli sjuk nu! 

Vad gör jag när jag känner mig hängig?
Jo, det bor ju en liten häxa i mig så jag älskar ju allt vad som heter örtmedicin.

När jag blir förkyld HÄVER jag därför i mig vitlök, ingefära och honung.
Om man tycker att alla tre är äckliga så har jag ett tips som kommer få er att skruva på er. Skiva vitlök och "marinera" skivorna i honung. En tesked om dagen håller förkylningen borta GARANTERAT! Stark mat är nästa steg. Chilimarinerad vitlök är en storfavorit hos mig. Det äter jag som godis ^^ Ingefära låter jag dra i vaarmt vatten och sen dricker jag det som te. 

Nu ska jag hiva i mig chilimarinerad vitlök och sen ska jag ta en kopp te.

Må gott ;)

Kommentarer
Postat av: josefin - följ mitt nya liv 2011

Krya på dig!

2011-02-23 @ 14:55:25
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0