Dag 03 - Mitt favoritpass

Jag tycker om att träna, oavsett vad det är egentligen. Så länge jag går därifrån svettig och trött så gillar jag det. Desto större utmaning, desto gladare Kny!
Men jag har alltid gillat lite tuffare "sporter".
Alltså missförstå mig rätt jag känner mig asgrym när jag står och trycker och skriker på gymmet (man är coolare ju mer man skriker) men det är något speciellt med att känna makten hos lindorna.

Jag talar förstås om T-box!
När jag första gången gick på t-box var jag tjock. Det var faan inte lätt men jag tog mig igenom passet och fungerade nästan till och med som vanligt efteråt förutom att jag inte kunde lyfta armarna.
Jag älskade det på en gång, men slutade gå efter ett tag dels på grund av att jag tyckte att jag hade viktigare saker för mig, dels pga jobb som faktiskt var viktigare just då, men dels för att jag inte kände mig bekväm.
Även om passen gick bra fanns det övningar jag hade svårare att göra eller inte klarade av alls.
Alla andra klarade att göra 15 situps, jag orkade bara 3. Alla andra klarade att göra 10 vanliga push ups och jag klarade inte ens en på knä.
Ni vet man har den där mentaliteten att man inte passar in?



Nu när jag började min viktnedgång och bara åt 400 kcal/dag så vågade jag inte riktigt gå dit, hade i bakhuvudet att det var riktigt hård träning och att man absolut måste äta mer än 400 kcal för att orka.
När jag väl tog mig dit, på måndagspassen som är lite lättare, så kände jag ju en radikal skillnad. Jag hade redan tränat en hel del med min PT och helt plötsligt kändes det mesta enkelt. Sit-upsen bara flög och helt plötsligt hade jag gjort fler än alla andra. Armhävningarna var fortfarande ett problem.
Men jag hade en helt ny mentalitet. En som jag och Robine faktiskt delar.
JAG VÄGRAR VARA DEN FETA TJEJEN SOM INTE KAN!
Men jag inser att jag har mina begränsningar.
Jag älskar mina t-boxpass!

För er som inte vet vad T-box är så ska jag förklara det :)
T:et i T-box har jag egentligen ingen aning om vad det står för.
Men passen är egentligen desamma som fyspassen i boxning. Det handlar om teknik, kondition och styrka.
Passet brukar börja med uppvärmning i form av jogging med diverse rörelser, upphopp, armhävningar, situps, stående brottning (man ska trycka mot varandra och få den andre mot väggen, sjukt roligt). Själva passet är alltid lite olika men det är boxning, både vanlig och kick-, som är i grunden.
Vi sparrar varandra med mitsar i olika storlekar och slår på säcken. 
Det är intensivt, kraftfullt och SJUKT ROLIGT!

Gillar du exempelvis Body Combat och vill ha lite mindre aerobics och lite mer intensitet då är T-box någonting för dig :)

Imorgon är det det tuffa T-boxpasset, har flyttat upp min maxpuls där inte mindre än två gånger!
Looking forward to it ^^

Kommentarer
Postat av: zamse

Jag håller med dig precis, jag älskar oxå dem lite hårdare och tuffa passen.

Men jag har alltid tyckt det varit lite jobbigt att gå på passen själv, för man kanske får en "partner" som inte är lika"på" eller duktig som en själv och då fårman inte ut det mesta av passet./Tjockis som håller på att gå ner sina gravidkilon.

2011-02-09 @ 10:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0