"Insikt"

Inte nog med att det är namnet på det spel som jag och tre vänner spelade i lördags så är det också något som jag kommit till med idag. Kan man ens säga så? Det heter ju att man kommit till insikt om något men kan man säga: "Insikt har jag kommit till med idag"? Nåja hur som helst. Jag har haft en av de mest givande samtalen med min psykolog idag. Jag satt och beklagade mig över min diet och varför jag aldrig bara klarar av det. Det är ju inte så jävla svårt?! Vi pratade om sist vi sågs och om hur bra jag mådde då och hur allt bara flöt på med dieten. Sen kläcker han ur sig: "Men kan det inte vara så att du blev lite styv i korken och ansåg att det var så HIMLA enkelt att göra den här dieten att du bara misslyckas nu hela tiden?"...........

Men DUUUUH!!!! Hur dum kan jag vara egentligen? Nu när jag ser tillbaka på senast jag gjorde dieten var det ju inte alls enkelt egentligen. Jag har ju bara fokuserat på hur enkelt det är i slutet. Men att komma till det där stadiet när allt flyter på och man känner sig tillfreds med allt och bara mår bra är inte så lätt. Det är en massa uppoffringar som ligger till grund för det må braandet och det är ju ingenting som jag kan förvänta mig ska komma till mig bara över en natt. Jag har förväntat mig att det här är så himla enkelt så jag har egentligen inte satsat någonting! Det är ju det som är felet! JAG HAR JU INTE SATSAT NÅGONTING! Och hur ska man kunna vinna någonting om ingenting ligger i potten? Nä precis smaka på den metaforen! 

Jag gick ifrån min psykolog med nya taktfasta steg (om än lite haltande pga ont i höften... JAA jag är gammal..) och nu sitter jag här med en brinnande kämpareld i ögonen och ser framemot att tackla dag två imorgon som består av städning och träning! T-box for the win! Jag har ju lyckats med att få rutin på träningen nu, det är ett steg i rätt riktning!
Jag hoppas att jag kan dela med mig lite av min kämparglöd till alla er där ute som tvivlar och funderar! 

Satsa och vin!

 


Kommentarer
Postat av: Jenny "Pentan"

WOW vilket bra inlägg!!! Word baby!!! Shit vad sant - jag håller med verkligen. Kram :-)

2009-11-17 @ 09:39:46
URL: http://www.nogg.se/minresa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0