Vårkänslor!

Som många andra djur får även människan vårkänslor. Sist jag kollade var jag en sån och idag har jag fått utlopp för de känslorna. Ni vet, lekt av mig lite ;)
När det nu börjar bli grönare och ljusare ute och vår jag vissa...behov. Behov som jag liksom inte riktigt kan motstå. Så efter ett par dagars förberedande drog jag i morse iväg på min morgon promenad. Den blev lite längre än vanligt och på hemvägen fick jag bära TUNGT!
Jo det var förstås så attt jag tog en långpromenad till stadens bästa blomaffär. nåja det var inte blommor som inköptes (eller jo det blev en sån också, och lite frö) utan jord! Såjord och vanlig blomjord, och nu har jag planterat min yucca-stickling i en alldeles egen kruka, mm hon ser lite stolt ut där i sin lila kruka med JORD i istället för det tråkiga vattenglaset där hon skämdes alldeles förskräckligt. nu får hon stå bredvid mamma-yucca och monsteran samt den lilla nykomlingen rumsasken.
Monsteran fick även en behövlig frisering efter en tuff, kall vinter.

Och så väntar vi tillökning nu i den lilla familjen. MASSOR av tillökning, men detta är bara första vändan ska väl också sägas.
I mitt lilla drivhus väntar nu ett gäng frön på att få komma till skott!
Ringblomma, blåklint, pastellakeja, sensitiva, eldhjulsträd, paprika, persimon och physalis! Ska bli mycket spännande att se vad som tänkte titta upp först.

Utanför drivhuset står också tre småkrukor varav två innehåller två olika sorters solros och den sista rädisa.


Känner mig tillfreds men inte nöjd!

Jag vill ha MER!

Joo två stycken avokadokärnor sitter i varsitt snapsglas och väntar på att gro också, men det kommer ta sin lilla tid.

Jag ska plantera mer, men måste få plats i drivhuset först. Så när det börjat komma upp där ska jag plantera om dem i det lite större drivhuset och lite nytt i det lilla. 
Så fort det blir lite varmare ska jag sätta tomat ute i det stora drivhuset i trädgården också. Det är ju liksom standard.

Ja juste vilka av er trodde att jag ägde såna här avancerade saker, tre drivhus i olika storlek, mjo jag är ganska stolt faktiskt!
Förra året blev det inte så mycket planterande eftersom jag flyttade i maj... inte asroligt att flytta en massa sticklingar mitt i groandet. Nä.
Men i år ska det bli MASSOR!

Har ni några tips på vad mer jag ska odla?
Den som kommer med tips får döpa plantan när den vuxit upp ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0