Mina mål

Mina mål med cambridgekuren publicerade jag Dag 1 och då såg de ut så här:

  1. Nå 105 kg - Check!
  2. Nå 2-siffrigt - Check!
  3. Nå 90 kg - Check!
  4. Slutmål: 85 kg
Efter att jag nått 85 kg skulle min resa med cambridge ha tagit till ända och jag skulle här ha börjat med mitt nya liv, det som jag lever nu, och gå ner till 75 kg, slutmål liksom.


För er som inte hängt med så slutade jag gå ner i vikt med cambridge i januari, vikten liksom stagnerade, troligen för att jag tränade för mycket mot hur mycket jag stoppade i mig, så jag började mitt nya liv redan vid 91-92 kg.
Sedan dess har vågen pendlat lite, som minst 90,3 och mest 92-nånting. Har varit svårt att hitta balansen men nu tror jag att jag vet vad jag måste göra för att fortsätta gå ner i vikt.

Men jag funderade på det här med mål.

Mitt nästa mål i vikt är 85 kg. Självklart. Bara 4,8 kg kvar dit. MEN jag ska här radera ett mål. 75 är inte längre min målvikt. Drömvikt kanske, men jag väger hellre 80 kg och är mycket muskler. 75 kg känns lång borta. Så jag tar det OM det kommer.

Så jag har en lite-mer-än-ett-års-plan.
Jag ska innan Juni 2012:

  1. Väga 85 kg
  2. Väga 80 kg
  3. Sänka kroppsfettprocenten till 25% - hälsosamt för kvinnor
  4. Springa 5 km i streck
  5. Genomföra en biggest loser vecka - fråga mig vad det är!
  6. Åka på solsemester
Dessa mål är viktiga för mig. Listan kommer säkert fyllas på med saker jag vill göra. Ni kommer finna listan i menyn till höger senare :)

Det är viktigt att sätta mål och inte bara gå framåt utan att veta var man ska. Man måste också göra delmål, depåstopp, för att vila på den långa resa man har framför sig. Dricka ett glas saft liksom, andas ut och ta en bensträckare. Ju säkrare man blir på att man kan uppnå mål desto färre depåstopp behöver man. Men fortfarande, man behöver dem.

Har du funderat över dina mål? Inte bara vilken vikt du vill hamna på, men vad är målet med DIG? Var vill du ta vägen och vad vill du göra för depåstopp?

Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: det har du rätt i:D allt bra?

2011-03-18 @ 12:27:53
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Stefan Nilsson

Otroligt bra jobbat så tummen upp. Får även passa på att göra egenreklam angående min topplistra för hälsobloggar. Eftersom du skriver en hel de om träning/hälsa så vore det kul om du var med. Lista finns på halsoartiklar.se/bloggar

2011-03-20 @ 01:31:19
URL: http://biggest-loser.se/klubben/
Postat av: Chrissan

Biggest-looser-vecka låter intressant! :)

2011-03-21 @ 09:53:49
URL: http://chrissanssvammel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0