Dag 09 - Min tro

Jag är döpt i faderns, sonens och den heliga andens namn, jag betalar skatt till svenska kyrkan och jag bad till gud när jag var liten.
Jag tror däremot inte på kristendomens dumheter. Jag behöver faktiskt inte vara specifik här, jag tror de flesta fattar galoppen ändå ;)



Det finns ingen religion som jag kallar min. Buddhismen tror jag är den religion som i så fall kommer närmast. Men jag tror faktiskt på idag och mig själv hellre än skyller någonting på en högre kraft. 
Darwin har en poäng, men information saknas i stegen. Zacharia Sitchin och hans idé om en tolfte planet är intressant. 

Men egentligen så bryr jag mig som sagt inte. Visst vore det kul att veta exakt hur männniskan blev till, för i slutändan är det det religion handlar om, och var vi hamnar när vi dör, klart man är nyfiken liksom. Men jag vet var JAG kommer ifrån och det räcker liksom för mig :) Även i min existentiella ångest ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0