Make yourself awesome!

Dagen idag har alltså spenderats på The Nike Blast Stockholm, eller åtminstone eftermiddagen/kvällen.

Mamma och jag åkte hemifrån vid 13-tiden och befann oss på Frescati ca 14.30 eller något sådant. Hur som helst var vi alldeles för tidiga och personalen blev alldeles förvirrade när vi kom. Efter lite tjaffs hit och dit fick vi iaf komma in och byta om hänga av oss våra ytterkläder, strax därefter fick vi även våra band:



Vi gick runt och såg oss omkring, mamma fick köpa vatten i cafeterian som fanns, vi kollade butiken som fanns men inga skor såldes så då var det tyvärr ingenting som var av intresse. Efter ett tag gick vi till Veckorevyns hangout och där fick vi våra make yourself t-shirts som vi skulle skriva valfritt "make yourself..." ord. Mitt blev självklart mitt favoritord Awesome, för det är det jag vill vara hela tiden. Mammas ord blev Satisfied :)



Vi satte oss vid hangouten och tittade på Yogan som utfördes på stora scenen.



Sedan blev det snart dags för The Nike Blast Show, som var HUR GRYM SOM HELST! Shiet jag satt med gåshud under större delen av den! Det var totalt jävla apcoolt!
Här har ni ett litet smakprov på hur det såg ut:



Sedan blev vi 200 (!) personer som hade vunnit med Veckorevyn lotsade upp till ett alldeles eget rum där vi först fick se en liten modevisning och sen blev det träning för hela slanten i en timme. Först ut var The Nike Club: Get Fit! och sedan Piloxing. The Nike Club: Get Fit var helt galet jobbigt och vi körde mellan 30 sekunder och 2 minuter på varje grej. Jag svettades som en tok. Piloxing var kul som fan och instruktören hade så himla mycket energi så det var svårt att låta bli att bli aspeppad! Totalt förbrände jag 1101 kcal på denna timme. De höll på i 30 minuter vardera. 


En peppad jag som väntar förväntansfullt på att träningen ska börja :)


En svettig, suddig jag, tröjan åkte snabbt av, det blev alldeles för varmt!


All in all har vi haft en, japp ni gissade rätt, AWESOME dag som avslutades med goodiebags som innehöll en veckorevyn, en reztart, en flaska vatten och halls halstabletter, detta fick vi i en träningspåse från Nike och i garderoben kunde vi hämta ut varsitt träningslinne det sista vi gjorde! Kunde inte haft bättre sällskap än min mamma och även hon blev inspirerad och funderar på att träna mer. Dock trodde hon nog att det skulle gå över till imorgon ;)

På konventet träffade jag gympozz egna Thomas samt troligen Sveriges bästa Body Jam instruktör Vladi. Saknade dock Suzan som jag hade hoppats på att få säga hej till, men hon var väl någonstans där jag inte var och svettades skulle jag tro ;)

Nu är jag hemma, trött och sömnig och min säng har sällan sett så inbjudande ut. Har många intryck att smälta och troligen kommer det mer om The Nike Blast när jag inte känner mig så sliten :)


Älskar min mamma <3

Godnatt allihopa! Nästa år blir det The Nike Blast på riktigt!

Kommentarer
Postat av: suzan

såg du inte mig? Jag var ju ÖVERALLT! ;)



2011-02-03 @ 14:52:06
URL: http://www.ettdussinpannor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0