29 dagar kvar :)

Dagens vikt var densamma som igår :)


Jag var grym igår, grymmare än jag någonsin varit förut. Jag var så jävla stolt över mig själv! 

Jag gick till gymmet så jag var där klockan 12 och drog igång, körde hårt som fan med mig själv, och allting flöt på så himla bra, från den ena övningen till den andra utan att det blev mycket dötid mellan då man funderar på vad man ska göra. 

Hade kört mycket armar och bestämde mig efter 40 min träning för att köra lite rygg, cirkelträning. Gör i ordning tre stationer och kör ett varv. På det andra varvet ska allting vara lite tyngre självklart. Och jag overdid it. Vid första maskinen som liknar roddmaskinen drog och slet jag tills det small till i ryggen och jag blev tvungen att släppa allt.
Jag var ensam på gymet, alltså det var andra där men ingen jag kände.

Jag satt kvar på golvet en stund, livrädd och hade mycket ont. Försökte försiktigt känna efter hur ont det gjorde, men jag vågade inte riktigt för jag vet att jag kan också göra det mycket värre än vad det är genom att böja eller spänna på fel sätt. Det här med ryggont är min värsta fiende.

Med gråten i halsen bestämmer jag mig för att försöka resa på mig. Sakta, sakta uppåt. Så arg och frustrerad över att jag hade bestämt mig för att jag skulle träna MINST 1½ timme och jag skulle MINST bränna 1000 kcal och jag hade tamejtusan inte ens kommit halvvägs och nu skulle jag behöva ge upp. Kom upp på benen och kände att det nog bara var en sträckning iaf, det gjorde bara ont på ena sidan av ryggen. Böja sig framåt var inte roligt, men det gick.

Min första tanke var att "okej, nu ger jag upp det här och går och duschar" min andra var, vilka muskler kan jag träna utan att använda ryggen? Jag satte mig en stund på en bänk mot ett element och värmde ryggen lite (det ska man inte men det var skönt så screw you!) och efter ett tag kände jag mig mer smidig.

JAG KÖRDE VIDARE I 50 MINUTER och brände totalt 1057 kcal, jag klarade min minst nivå med dålig rygg. Jag kommer klara den mycket bättre med en bra rygg!

Grym var jag, jag är så jävla stolt över igår!!


Hade dock tänkt att jag skulle gå och träna idag också, men ryggen är dessvärre mycket, mycket sämre idag. Jag kan inte böja mig fram pga ont i ryggen, och jag kan inte huka mig pga träningsvärk i benen (benen är bra att träna om man har ont i ryggen kom jag på för övrigt). Idag blir det citodon och jag! 

God söndag på er :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men mitt hjärta, du måste ta det lugnt. Inte göra dig illa så där! Men annars får jag lov att säga, FUCK va bra du är!

2011-01-09 @ 17:35:18
URL: http://www.ssnadra.se
Postat av: Sara

Du är grym, men även grym mot kroppen vännen! Ska du inte uppsöka en kiropraktor/naprapat/massör? KRAM

2011-01-09 @ 20:55:19
URL: http://www.xtravaganzablogg.se/sara

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0