Motivationslista och flashcard

Robine är duktig på utmaningar och en av mina stora inspiratörer i min resa. Just nu håller hon på med en 21-dagars utmaning då hon under dessa 21 dagar inte får äta något snask och varje dag skall en utmaning utföras.

Utmaningen om att skriva en motivationslista och ett (eller flera) flashcards var en som jag ville vara med på. Så här kommer först och främst min motivationslista:

  1. Jag vägrar leva ett helt liv utan att veta hur det känns att vara smal och fit, och bara uppleva tjock och otymplig.

  2. Tanken på, och nyfikenheten inför, hur min kropp kan se ut är pirrande.

  3. Jag vill att min tatuering som går ifrån revbenen och ner nästan på mina private parts ska se bra ut.

  4. Jag vill njuta av att vara ung och vacker.

  5. Jag vill kunna slå volter när jag känner för det.

  6. Jag vill kunna breakdancea.

  7. Jag vill kunna ställa mig på en stol/pall/nånting utan att vara rädd för att den ska gå sönder pga min vikt.

  8. Om jag skulle bli tvungen att springa ifrån monster, klättra upp för rep, hiva mig upp när jag hänger från ett stup med flytande lava nedanför så vill jag INTE ha några problem med att göra detta (ja sånt här tänker jag ofta på när jag tittar på filmer och tänker "usch vad död jag hade varit om det hade varit jag som skulle vara tvungen att göra något sånt där. Äh man vet ju aldrig vad man kan råka ut för!!).

  9. Om jag får barn vill jag inte att jag ska vara hindrad att leka med dem pga min vikt.

  10. Jag vill aldrig mer skämmas över mig själv i några som helst situationer. Aldrig mer.

Ett flashcard är som en "token" för varför man gör denna resa, om jag fattat rätt.
Jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte har något sådant.

Jag har tre små ord, som kommit att betyda väldigt mycket för mig under resans gång, för det är så enkelt och något som jag har haft med mig ända sedan barnsben.
Ni vet man säger "Tack för maten, den var god. Den gav hälsa, kraft och mod"?
Jag sa nog det någon gång under resan och insåg att ja... så är det ju. Det är DET maten ska göra för mig. Den ska ge mig livskvalité, inte fett och begränsningar.

Orden "Hälsa", "Kraft" och "Mod" har sedan dess ekat hos mig. Det är vad jag vill ha. Jag vill vara hälsosam, jag vill vara stark och jag vill inte vara rädd. Det symboliserar liksom all min motivation, allt som jag kämpar för. Allt som jag vill göra.
Jag har en miljon mer motivationsgrejer men min lista skulle bli så lång, så jag tog det som var viktigast för mig i ospecifik ordning (ja, det med lavan och grejer klassas som viktigt i mina värd!) men nu har ni lite koll.

Mitt företag kommer även heta Hälsa, kraft och mod, så håll utkik ;)

Godnatt ;)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Underbart skrivet, mycket motiverande! Härligt med företaget och så jäkla kul att du är så rätt på banan!!!

2011-02-20 @ 08:31:40
URL: http://www.nogg.se/minresa
Postat av: Milla

Älskar dina tre ord "hälsa, kraft och mod".

men jag fick en liten skrattattack när jag insåg att min hemmaknåpade ramsa lät lite annorlunda; "Tack för maten, den var god - hälften spydde resten dog".

Det är inte lätt att vara från en knäpp familj :)

hihi, men jag gillar din bättre! Det var så fint!

2011-02-20 @ 09:41:00
URL: http://gloorious.blogg.se/
Postat av: Robine

VILKEN BRA LISTA!!! :D

Och jag älskar dina kraftord! Dem säger allt liksom



STOR KRAM fina du - du är grym!!

2011-02-20 @ 12:30:58
URL: http://www.varstafeta.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0