Mitt nya träningsschema

Nu har jag lagt upp ett träningsschema som täcker 3 dagar i veckan. Jag har självklart haft min PT:s träningsschema som utgångspunkt men jag har ändrat lite och lagt till lite, förstås ;)

Tisdagar är Bröst och tricepsdagen

Bröst
  • Bänkpress (min PT ville attt jag skulle göra sittande bänkpress i maskin, jag kör hellre the real deal ^^)
  • Hantelpress (kan tycka den är lite roligare)
  • Flyes (PT tyckte pec deck-maskinen)
  • Pullover
Triceps

  • Kickbacks
  • Liggande tricepspress
  • Sittande tricepspress
  • Kabelpress pushdowns (PT:s idé)
  • Enhands tricepspress
Torsdagar är rygg/axlar/bicepsdagen

Rygg

  • Latsdrag mot bröst (PT:s idé)
  • Kabelrodd (PT)
  • Marklyft (ska prova detta meen jag får se vad jag tycker om den)
  • Skivstångsrodd
  • Enhands hantelrodd

Axlar

  • Axel hantel press (PT)
  • Hantellyft åt sidan (PT)
  • Militärpress
Biceps

  • Koncentrationscurl
  • Skivstångscurl (PT)
  • Preachercurl
  • Skiftande hantelcurl
Söndag är ben- och magedagen

Ben

  • Utfallssteg (PT)
  • Knäböj i smithmaskin
  • Benpress (PT)
  • Benspark (PT)
  • Liggande lårcurl (PT)
  • Sittande lårcurl (PT)
  • Step-ups
Mage

  • Hängande benlyft
  • Benlyft, små och stora cirklar
  • Knästående kabelcrunches (PT)
  • Sit-ups, vanliga, sneda
  • Crunchers
Jaa så här ser det ut och kommer göra ett tag framöver. Vad tycker ni? Måndag och onsdag har jag alltså t-box och när tid finns ska jag försöka gå ner och springa lite på gymmet innan. Fredagar och lördagar är vilodagar!

Mitt nya liv är awesome ^^

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är inte klokt vad du tränar snygging!! Du kommer bli världens bästa PT och allt det du vill sikta på!! Tjoohoo för dig - du är min inspiration och mitt dåliga samvete... KRAM =)

2011-02-17 @ 11:55:41
URL: http://www.nogg.se/minresa
Postat av: Danielle

Jag fattar inte mycket av det jag läser men jag ska lära mig! Youtube är najs i såna lägen. :)



Yo go girl!

2011-02-17 @ 15:22:15
URL: http://grammet.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nej kära Kny tänderna är till för att slita upp plasten på närmaste chipspåse!! ha ha bara skoja - TACK så jävla mycket för att du är DU!!! Kram

2011-02-17 @ 15:28:24
URL: http://www.nogg.se/minresa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0