Ibland har jag bra dagar!

Okej oftast har jag faktiskt bra dagar. Speciellt nu för tiden. Dagen igår bara S-Ö-G så himla hårt.

Jag har en teori *säger hon och tar fram sina glasögon, block och penna och ser EXTREMT viktig ut*.
Min teori går ut på att jag stoppade i mig ganska stora mängde socker i fredags då jag tog min ätarhalvdag to the extremes med M. Både bilar, gott och blandat, choklad och popcorn intogs. Inga jättemängder, men tillräckligt för att jag skulle må dåligt av det.

Jag måste nog se över mina ätardagar (halva fredagen och hela lördagen) och verkligen fundera under veckan på vad jag vill stoppa i mig under dessa dagar.

Jag är fortfarande under konstruktion med att lära mig äta på ett nytt sätt. Men jag tycker jag har kommit långväga. Godis kastas inte in i munnen längre och det kan gott stå på bordet utan att jag lägger större märke till det.
Och jag har inga problem med att hålla snask och gott-gott till mina ätardagar. Jag mår VÄLDIGT bra av att planera min mat varje morgon så att jag vet vad jag ska äta under dagen. VÄLDIGT bra! Jag kände nu precis när jag gjorde ordning dagens matschema hur SKÖNT jag tyckte det var att det var söndag igen så att jag fick struktur på maten!

Idag skiner inte solen men det gör jag och jag ska precis inta min otroligt fräscha frukost bestående av yoghurt med blåbär och kokos, en rallarhalva med philadelphiaost, ett glas mjölk och en apelsin. Lyckliga jag :)



Ni har väl förresten inte missat gruppen på fejjan? Knys Nya Liv - klicka här så kommer ni direkt till den!

Kommentarer
Postat av: Danielle

Känner igen mig väldigt väl! Det där med struktur är lösningen på de flesta ätproblemen/ beteendena. En annan sak är matordningen. På helgerna äter jag mycket mer oregelbundet och det märks tydligt. Det blir mer småätande och mer sötsug.



Jag måste också jobba lite på mina ätardagar. Just nu så blir det gärna fredagkväll, lördag och i vissa fall även söndag. Det känns inte riktigt ok... Men ibland så har man dåliga dagar. Helger. Veckor. Det gäller bara att man tar sig upp igen och sadlar om. Och släppa ångesten! Det brukar ju faktiskt funka. Iaf för mig. :D

2011-02-13 @ 20:59:06
URL: http://grammet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0