Dag 06 - Mina föräldrar

(jag är fullt medveten om att jag inte gör det här varje dag ;))
Mina föräldrar, mina vuxna, päronen, Pappa-Anne, osv.


Min mamma kan jag ju börja med.


Min mamma heter Anne och är hela 28 år äldre än jag är. 1960 är hon född. Uppvixen i Eskilstuna, i Hällbybrunn för att vara exakt. När hon var 15 träffade hon sitt livs största kärlek och när hon var 17 gjorde de slut.

Mammas intresse för hästar har alltid funnits med och hon hade en egen häst som hette Simist (stavning?) som hon tvingade sin bror att välja framför en moppe när han fyllde femton.
Mamma tog studenten -79 och härjade runt ett tag. Bodde i Stockholm ett tag, flyttade hem, fick sin bil stulen av killen som skulle sälja den så hon fick en porslinsdocka som förlåt. Jobbade på Oscars och Tingsgården som servitris (inte bara hon har även jobbat på Split, Hamlet, Pilkrog och många fler ställen) men när hon började närma sig 40 fick hon nog av allt servande och bestämde sig istället för att utbilda sig till sjuksköterska och det har hon jobbat som i snart 10 år.

Under min uppväxt fick jag höra "Åh min stor kärlek Åååge, åååh HONOM skulle jag vilja gifta mig med!" det ska också sägas att under min uppväxt har jag sett både ett och två rötägg som jag är stolt över att min mamma INTE valde.

Men så ringde telefonen den där lördagmorgonen efter att vi hade fått höra att Åge hade skiljt sig från sin dåvarande, jag svarade och panikade in till min sovande mamma "Det är Åge, DET ÄR ÅGE!!" sagt och gjort fika blev det och ca 7 år senare bor de i det störstaste rosaste huset på hela gatan där jag spenderade mina år på gymnasiet. Gifta har de minsann varit i 6 år om jag inte missminner mig. Åge var alltså den där kärleken som mamma träffade när hon var 15 och gjorde slut med när hon var 17. Är jag någe stolt över dem eller?


Min Åge då? Min pappa liksom!

Jag kan tyvärr inte mycket om Åges liv. Jag har ju liksom inte hört hans historier en miljon gånger under hela mitt liv ^^ Han har berättat om en massa dumheter som han har gjort, förstås ;)
Det jag vet om Åge är att han är någon både jag och min mamma kan lita på. Han är godhjärtad och har släppt in oss i sitt hem utan att blinka.. även om jag var på väg att flytta om jag inte skulle få ta katterna med mig. SJÄLVKLART fick jag det då, trots att han är allergisk (!) nu vill han inte bo utan dem ;)

Åge ställer alltid upp när det gälller, oavsett om det är jag eller någon av hans söner, det finns ingen skillnad och det älskar jag honom för!


Båda mina föräldrar är fantastiska! De är underbara människor som jag är mycket stolt över. Även om de båda är dåliga förlorare när de förlorar i Yatzy.


Älskar dem massor och jag hoppas inte på en favorit i repris från 70-talet! Nu får de allt hålla ihop!

Jag hade visst ingen bättre bild på dem tillsammans.
Men de är fina oavsett ^^
"Vad är det på teve ikväll?" ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0