Matdagar

Jag lovade ju igår att jag skulle dela med mig av hur mina måltider ser ut. Så jag tänkte att jag skulle ge er tre olika dagar som exempel. Den första dagen är en "vanlig" dag, dvs en dag då jag tränar "lagom" (?) hårt och när det är vardag.

Here goes första dagen:


Frukost - 335 kcal
Kosttillskott (Tested burner, multivitamin, 2 omega-3 kapslar)
250 g naturell lättyoghurt
1 banan
2 ägg
1½ dl juice (ej överstigande 40 kcal/dl)

Mellis 1 - 100 kcal
8-12 mandlar

Lunch - 374 kcal
100g sardiner i olja
1 avokado
1 tomat
50 g gurka

Mellis 2 - 60 kcal
1 frukt

Middag - 250 kcal
100g torsk
1 ägg
100g keso mini
1 morot

Kvällsmål - 110 kcal
Te
1 dl minimjölk
2 msk honung

Total kcal:  1202 kcal


Den andra dagen jag tänkte presentera är en dag som jag tränar mycket. Flera pass på en dag.
Så här kan en sån dag se ut:

Frukost - 480 kcal
Kosttillskott (Tested burner, multivitamin, 2 omega-3 kapslar)
250g naturell lättyoghurt
25g havreringar
2 ägg
1 apelsin

Efter träning - 210 kcal
Dalblads proteinbar

Lunch - 350 kcal
Subway 15" grillat kycklingbröst på honey oat fullkornsbröd, honungssenapsdressing

Mellis - 50 kcal
1 äpple

Efter träning - 210 kcal
Dalblads proteinbar

Middag - 365 kcal
100g kyckling
1 avokado
100g keso mini

Kvällsmål - 110 kcal
Te
1 dl minimjölk
2msk honung

Total kcal:  1775 kcal

Den tredje dagen jag tänkte visa är en dag då jag inte tränar över huvud taget, men som är en vardag i alla fall.
De här dagarna brukar gå ut på att äta så lite kalorier som möjligt.

Frukost - 280 kcal
Kosttillskott (Tested Burner, multivitamin, 2 omega-3 kapslar)
250g naturell lättyoghurt
1 banen
1 ägg
½ dl proviva fruktdryck

Mellis - 100 kcal
8-12 mandlar

Lunch - 308 kcal
1 cambridge viktprogram shake
2 ägg

Mellis - 80 kcal
1 banan

Middag - 150 kcal
1 pkt mungbönsnudlar
½ pkt grönsaksbuljong

Total kcal: 918 kcal


Som ni säkert märker är min frukost ganska enformig, ibland äter jag banan och yoghurt, ibland havreringar och yoghurt, men äggen består ;)



Detta sätt att äta fungerar för MIG och är ett program som jag provat mig fram till. Det har varit ett himla laborerande (och är fortfarande) för att komma fram till hur jag ska äta för att jag ska må bra. Hur många kalorier jag behöver för att fungera, men fortsätta gå ner i vikt.

Känns väldigt skönt att ha hittat konsenus mellan energi-in och energi-ut, för jag ska säga er att det är inte lätt!

Har ni frågor så vet ni att jag alltid försöker svara :)



Kommentarer
Postat av: Camilla

Mm subway! =) Får nog bli min lunch idag!

Vad är det för multivitamin du äter? Tabletter?

2011-04-07 @ 11:19:07
URL: http://fitnessguru.se/lawayni

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0