Frukostfilosofier

Idag har jag en tok-tränar-dag. Tänkte jag skulle ta igen gårdagens uteblivna gymvisit och jag vill inte ha en sån där krasch som jag fick i förra veckan.
Så nu sitter jag och funderar på min frukost. Kommer nämligen ge mig av direkt efter frukosten. Gymma i någon timme eller två, och sen hem duscha, göra allt som ska göras idag men sen tillbaka och köra t-box ikväll. Så jag behöver något som jag står mig på ett tag.

Personligen gillar jag inte att äta mat till frukost. Så typ scrambled eggs och bacon går bort. Jag gillar ägg, gulan ska ju tydligen "inte vara bra" eller åtminstone inte innehålla några proteiner utan mest kolesterol (aight?). Jag har hittills ätit kokta, hela, ägg varje morgon.
Äh fan jag tänker fortsätta med det, jag har mycket svårt att tro att om jag äter äggula eller inte har så stor inverkan på någonting alls. Någon måtta får det vara, jag tänker faktiskt inte ställa mig och pochera äggvitor varje morgon. Inte en chans.


Men sen då? Jag brukar äta yoghurt, men nu funderar jag på gröt. Jag gillar inte gröt. Jo.. om jag får ha typ en liter sylt till smakar det ju helt okej. Eller om det är risgrynsgröt eller mannagrynsgröt. Det är mest havregrynsgröt som är grymt äckligt. Men jag har varken ris- eller mannagrynsgröt. Bara havre.. Bleh. 

Note to self: Köp mannagrynsgröt (jo för risgrynsgröt är inte speciellt nyttigt)

Jag gör som så här: Jag kör ett extra ägg, två finn-crisp med kalkon och så min vanliga frukost på det. Då borde jag klara mig även om jag kör slut på mig själv :)

Jag tänkte att jag senare skulle visa lite mer på hur jag äter :) Någon som skulle vara intresserad av det?

Kommentarer
Postat av: victoria

Jag har hört att kroppen tar upp så mkt kolesterol den behöver automatiskt så man kan egentligen äta så mkt ägg man vill. Men jag vet inte om det är sant :p Men de e gött me ägg!

Jag hade vart intresserad å se vad du äter :)

KRAM!

2011-04-06 @ 14:25:56
URL: http://victoria.shapemeup.se/
Postat av: Danielle

Sv: Tack snälla för stärkande ord! Ja, det är egentligen bara att försöka köra på som vanligt. Att det ska vara så svårt bara...

2011-04-06 @ 21:04:37
URL: http://grammet.blogg.se/
Postat av: Robine

Jag bara väntar på att du ska signa upp dig för THE competition!! Kom igen nu min fighter!!! :D

2011-04-06 @ 22:36:38
URL: http://www.varstafeta.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0