Första starten går idag!

97 dagar kvar och idag börjar min stora utmaning. Idag börjar mitt löpschema! Idag ska jag springa 3x3:1 intervaller och när jag försökte mig på detta i helgen gick det inget bra. Det gick till och med ganska dåligt. Efter uppvärmning och 3 min joggande och 1 minut gång - slut. Tror dock det var nejsägaren i mig. Den där som inte vill att jag ska kunna eller att jag ska lyckas.

Jag SKA ju klara det det är inte det som är problemet, jag vet ju att jag kan, men jag vill ju så gärna kunna på en gång annars blir jag ju aaarg och besviken och tycker inte alls att det är lika roligt.

Oh well, ska strax ut och trotsa mina rädslor.

Solen skiner inte idag men det är underbara måndag och från och med idag kommer det bli en del ändringar i mitt liv. Uppenbarligen ska jag bli en sån som springer, det är ju förändring nummer ett. Nummer två är att jag härmed har godisförbud. Det har blivit någon form av obsession att på helgerna, på mina ätardagar, trycka i mig så mycket som möjligt tills jag mår dåligt. I början fungerade det bra med att äta fruktsallad och vaniljkesella, men nu känns det helt plötsligt viktigt att det är gott och blandat, choklad och gärna pizza eller åtminstone köpemat på det också.

Det var ju inte så jag ville ha det? Så nu sätter jag stopp! Jag har ätdagar ½ fredagen och hela lördagen, förutsatt att jag äter åtminstone 3 mål mat och inget godis, men detta betyder inte att jag ska äta orationella mängder eller onyttigt, bara att jag kan välja lite mer fritt i vad jag vill ha utan att tänka på kalorier. Jag kommer däremot erbjuda mig själv en 100g chokladkaka på lördagen. Thats it. Vet hur jag fungerar och att totalförbjuda saker fungerar inte. Plus att om det är något som jag faktiskt vill ha så är det min choklad. Chips och snask går fetbort! Inget sånt! Men framföralllt: MINST 3 MÅL MAT! För det är det som blir lidande... jag skiter liksom i att äta mat och äter en massa skräp istället.. wtf?! Nä! Mat är viktigare! 
Så så ser det ut nu, det är en del av mina hundra dagar!

Nej nu hoppas jag att mp3:n laddats färdigt så jag kan hoppa ut och överkomma mina rädslor och fucking springa de där 9 minutrarna,,, faan nio minuter är ingenting ju. Det klarar ju jag ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0