Med-delande

Jag känner att jag måste dela med mig lite av mitt må-bra-ande. Tror mina vänner börjar tröttna på att höra om hur bra allt känns och hur motiverad jag är hihi ^^ Men det är okej :)

Jag mår så oförskämt bra! Satt just precis och funderade på vad jag skulle göra nu innan tvätten är färdig, funderade och funderade och sen när jag hade funderat ett tag så slog det mig att ingen av de tankar jag har haft under tiden som jag funderat har handlat om mat. Vilket det ofta gör när jag är rastlös.

Har inte tagit min första shake än, men ska göra det här alldeles strax, så även fast magen kurrade så tänkte jag inte på mat. Det känns verkligen som att jag kan fixa det här den här gången. Det känns som att jag fått in tänket.


VET NI vad jag gjorde igår? Jag var på Max Hamburgerrestaurang. Jajjemen det var jag. Efter att jag och R varit på lager 157 blev vi hungriga båda två så jag föreslog max. Vi ställde oss i kön och beställde och satte oss sedan till bords som man ju gör när man äter på Max. Men så tänkte jag "FY! VAD ORÄTTVIST!!".

Så vad var det som var orättvist då?
Jo jag har då minsann aldrig sett någon sitta med en shaker och en cola light - inget annat - på en snabbmatsrestaurang! Men det fick alla de som satt där göra.
Jag blev nog lite "skadad" första gången jag höll på med cambridge. Jag bodde ju hemma då och vi hade ju "familjemiddag" varje kväll. Cambridge eller inte så ska man sitta vid bordet, så jag gjorde ordning min soppa och åt med sked vid bordet. Inga konstigheter. Och så har jag det lite nu också.. jag gillar inte att hälla i min shaken, jag vill sitta ner och ta det lugnt i den mån jag kan - varför jag föreslog att vi skulle äta på max. 

Men jag ska inte ljuga.. de senaste dagarna har jag känt ett stort craving efter salt och R:s pommes såg väldigt goda ut. Men icke... inte en bit!

Totally proud of myself :)
Tycker mina vänner är så bra också, de stöttar verkligen :) Loving it :)

Hoppas alla får en superb lördag :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag blir absolut inte trött på att höra om hur motiverad du är, det gör bara mig ännu mer motiverad :)

2010-10-23 @ 10:57:22
URL: http://www.ssnadra.se
Postat av: Miss Fatty

Tack så mycket för din kommentar! :) Känns skönt att veta att man inte är ensam även fast det ibland känns som så. Jag ger i alla fall inte upp, jag måste bara försöka få ihop en plan.



Visst kan man inte skylla helt och hållet på sin "åkomma" och det gör jag inte heller. Men jag känner att MYCKET av det spelar in. Jag orkar inte hålla mig aktiv som andra. Har jag varit på ett möte tidigare på dagen så är jag så utslagen av den ansträngningen att jag inte orkar något annat. Därför är det jättesvårt för mig att plugga och försöka gå ner i vikt samtidigt, det är ett helvete. Jag kan inte fokusera på dessa saker samtidigt utan att något av det kraschar.



Jag vet att jag behöver den här utredningen (som jag f.ö har väntat på i två år) och en medicin för att jag ska börja fungera som folk. Det handlar inte bara om träningen utan om livet. Jag har gått så här i flera år nu och jag är så trött på det. Jag är så trött på att inte kunna leva normalt.

2010-10-23 @ 13:26:05
URL: http://idontwannabefat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0