Dag 1.

Vet att ni har hört den rubriken förut ;)


Idag är dag ett, startvikten är 111,7 kg


Dessa är mina delmål under cambridgekuren:

  1. Nå 105 kg.
  2. Nå 2-siffrigt
  3. Nå 90 kg


  4. Slutmål: 85 kg
När jag nått 85 kg börjar min resa mot 75 kg utan några hjälpmedel :)

Jag har suttit som ett litet barn på julafton här idag ^^
Vaknade strax efter klockan 6 och var så förväntansfull på dagen! Jag känner mig viljestark och motiverad, och jag mår BRA med att gå på kur igen.
Inte nog kan jag tacka Jenny för all inspiration hon ger mig. Sen är ni förstås många fler bloggare där ute som kämpar med övervikten och lyckas så bra! Jag vill vara som er :) Nu ska jag bli det!

Jag ska dock erkänna att jag är lite rädd för att misslyckas igen. Jag har som en knut i magen som påminner mig om att det är dags nu, jag får inte misslyckas. There´s no room for failure!

Jag har världens chans nu då jag inte behöver jobba, inte har någon skola att gå till, det är vinter så det finns inte så mycket roligt att göra i matväg ändå, jag festar inte speciellt mycket så det är ingenting som jag kommer sakna alls, och jag har bara mig själv att tänka på. Bara mig. Ingen annan. Jag kommer säkerligen inte få en sån här chans till. Det kan inte bli ett bättre tillfälle än nu.

Jag försöker låta bli att tänka "jag får inte äta", det är dock svårt när jag tänker att jag inte får misslyckas. Men bara man kommer över den tanken att man inte får och den i stället blir till att man inte vill då har man lyckats.

Ett annat plus är att jag är totalt luspank så även om jag skulle vilja köpa choklad så kan jag inte hahaha!

Det är liite tidigt att ta min första shake än så länge, jag är lite pirrig inför det ^^

Jag har en mycket bättre dag idag full med inspiration och motivation! Yeay!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0