Wannabe Nippon-jin

Ni som känner mig vet ju hur mycket jag nördar med min anime och min japanska (hai hai, kny no otaku) ni som inte känner mig kan se detta som en välbevarad hemlighet ^^ Det är ju liksom så att jag är ju ingen typisk svensk tjej någonstans. No sir! 

However, igår satt jag som vanligt och tittade på min lilla serie (vilken är säkert föga intressant för er, om någon skulle vilja veta så är det bara att fråga) och i serien så äter de förstås bento (japansk matlåda.. googla, det är lite speciellt) de äter också japanska fyllda bröd, men framförallt äter de onigiri. 

Atashi wa onigiri ga zutto, zutto daisuki desu  ^^  Jag älskar verkligen onigiris ^^ Onigiris är risbollar fyllda med olika saker, kan vara sweet bean paste, kött, lax.. nästan vad som helst.

Och jag äääälskar verkligen ris ^^ 
Så jag satt och tittade på en massa youtube-klipp om hur man gör sina egna... mycket enkelt. Jag vet vad jag ska leva på sen ^_^ 

Kawaii desu ne - Såå söt ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0