Dag 20

Dagens vikt var 104,2 kg :) Det är en viktminskning sen igår på -0,4 kg. Och en total viktminskning på -7,5 kg :)

Huga dagarna går. 20 dagar redan. Jag har gått ner i snitt nästan 0,4 kg/dag. Jag brukar få lite ångest över att dagarna springer iväg, men nu känns det iaf som att det händer någonting positivt av att de gör det :)

Det lilla monstret är vaket hemma hos mig idag. Monstret vet att jag snart ska hem till mina föräldrar och mata katterna där. Monstret vet att det står en stor godisskål på en bänk där och det försöker övertala mig om att "men bara idag..." men jag vet att det inte fungerar så för mig. Det går inte med bara idag. Och så blir monstret argt och gnager i mig och skriker och sparkar och slår som värsta treåringen att han minsann vill, vill, VILL.


Jag ska ta lite frukost och se om det är det eller vatten det handlar om.
Om det inte är det så har jag ju i alla fall en chokladbit att ta :) Det brukar kunna vara nog.

Bara nu efter jag skrivit av mig lite så känns det bättre :)



Jag hade skitskumma drömmar inatt. De flesta av er vet att jobbar inom psykiatrin, då och då händer det att jag drömmer att jag är inlagd. Inte just på mitt jobb, men på en psykiatrisk vårdavdelning (ibland liknar ställena i drömmarna verkligen institutioner). Ibland är det bara lite smågalna drömmar. Ibland vet jag varför jag är där och har själv sökt mig dit. Men det jag drömde inatt var annorlunda. Det var som en institution, men det var väldigt familjärt. Alla bodde ihop och hade stora fina rum som vi fick göra iordning själva. Men så var det ändå väldigt mycket obehagskänslor i den.

Jag brukar inte fokusera så mycket på vad som händer i drömmarna utan mer på hur det känns. 


Nåja.
Hoppas ni sov bättre än jag gjorde iaf :)

Kommentarer
Postat av: Skönhetsbloggen!

Vilken härlig motivation du verkar ha! :) Kämpa på!

2010-11-06 @ 11:47:41
URL: http://frida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0