Dag 3

107,4


Uuuuh haha!! Så jäkla strulig dag igår!

Den börjar med att jag vaknar av att ena kissen min spyr upp mina goji bär som han uppenbarligen käkat upp... Och min första tanke var då "Man vet att det är en dålig dag när man vaknar av att katten spyr", men glad i hågen som jag var eftersom jag skulle till skolan, och träna och sånt där annat bra, men framförallt titta på MIN lägenhet så skuttade jag iväg till skolan.

Väl där och någon stund in på seminariet så ringer min chef till mig och talar om att mina kollegor har klagat på mig, och att jag inte passade att jobba där längre (fastän de bara för någon vecka sen bad mig jobba där i sommar?) de menade på att jag sagt att det är okej att komma bakis dit bara för att det var så lugnt... det var någonting med min attityd och mitt bemötande, inte att det var dåligt utan.. ja.. jag fattade inte riktigt... och så var jag inte villig att arbeta.. fastän jag alltid gör precis allt man ska göra och lite till ja och så fortsatte. Vi kom iaf fram till att jag inte passade att jobba där. Men självklart blir man ledsen av att höra en sån här sak, samtidigt som jag tar till mig av kritiken och försöker lära mig någonting av det. Iaf så satt jag där, mitt i skolan med en massa folk omkring mig, och grät en skvätt. Vi la på och jag försökte samla mig och gick in till min grupp och hade seminarium. Haha jag är inte så bra på att hålla mig samman, så jag spydde ur mig lite inbför min grupp och sen var det bra. 

Ronny var sjuk så ingen träning blev det, men det gjorde ingenting då jag iom avskedet var tvungen att ringa lite samtal, så jag åkte hem till mina föräldrar, bara för att upptäcka att deras altantak har rasat in.. inte så mycket men lik förbannat har det rasat in. 
Då satte  jag mig ner med en duns i fåtöljen och la mitt tunga ansikte i händerna och tänkte "Man vet att det är en dålig dag när man vaknar av att katten spyr". 

Nåja, fortfarande vid ganska gott mod ringer jag alla samtal och är mycket förstående och vuxen och sedan hoppar jag in i en bastu och deppar lite, och funderar på om jag verkligen håller på med det jag vill göra. 
Sen en dusch och en tillfixning och sen bar det iväg till uttermarksgatan för att titta på MIN lägenhet ^^
HELT UNDERBART UNDERBAR!!! Jag kommer ha en trädgård med äppelträd och päronträd som jag får plantera blommor i, det är underbart vackert inne i lägenheten, helt nyrenoverat badrum, och, håll i er, träplankor till golv i HELA lägenheten. Och den står i princip och bara väntar på mig! Underbart!! Och min hyresvärd är så söt ^^

Så efter att ha tittat, och tittat och tittat igen (1½ timme tog det att titta på en etta på 45 kvm, vinden och tvättstugan/källaren ^^) åkte jag därifrån, svävandes på små lätta moln. 

Väl hemma hos mina föräldrar igen försökte jag komma på någonting att göra.,.. med så mycket som hänt under dagen måste jag ju träffa någon och prata av mig.... ingen...svarar.... uhuuuuu!!!!!

Så jag sitter där i flera timmar och funderar på vad fan jag ska göra, och vem jag ska göra det med. Tillslut ringer Mads. Hon hör på mig att jag behöver prata, så jag beger mig återigen mot nyfors.... och vad händer då inte när jag försöker parkera på min parkering? Självklart! Jag som älskar snö! Jag fastnar med bilen, om... och om... och om... och om..igen....... Det tog mig 5 min att köra från mina föräldrar till nyfors.. men sen tog det mig ca 30 min att parkera.. och inte en jävel stannar för att hjälpa?! Folk bara gick ivägen och stirrade argt på mig för att jag skvätte snö med däcken och hade parkerat kasst... idioter, fattar ni inte att jag sitter fast?!


...Man vet att det är en dålig dag när man vaknar av att katten spyr....


Så som ett mindre åskmoln dundrade jag in hos mads och satte mig i hennes fåtölj. Sen fick det vara över. Förutom att Mads fick ett mindre utbrott på att jag ska stanna kvar i Sverige ^^

Nåja.. idag ska jag kolla färg till mitt "gamla" sovrum så jag kan få det fixat, tänkte försöka ta mig på en loppisrunda och kolla efter en säng och ja... lite prylar helt enkelt. 

Hoppas ni har en trevlig dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0