Så rackarns typiskt!

Jaa här försöker man vara lite aktiv och blir så glad när storebror ringer och frågar om jag ska med och spela brännboll! Askul! Hatade det i skolan nu älskar jag det! Det är rackarns kul och vi hade trevligt allihopa (även de som inte riktigt hajade att man spelar för att ha kul, inte för att vinna ;)) Och jag slog vääärsta slaget (okej så bra var det inte) men jag hann till första basen! Sen var det brors tur.. han slag var bara lite bättre än mitt (massor) men vi kom till andra basen båda två.. näste man och så skulle jag springa fastän jag egentligen inte riktigt hann och kutade allt vad jag bara kunde... men så där... mitt i vägen... mitt i mitt steg... ligger den förödande ölburken. Förövrigt kan jag härmed ge förklaring till varför man inte ska förtära alkohol och sporta samtidigt. Jag kliver RAKT på ölburken.. med alla mina dryga 110 kg rakt på foten.. som totalviker sig.....

Efter en kväll och natt av vånda blir jag rädd att något är trasigt och åker upp till akuten där de efter bara 2 timmar (inkl. röntgen) kunde fastställa att jag har en grov stukning... men ingen fraktur... så här sitter jag, med lindad fot och kryckor som står i hallen och är lite ledsen över att jag inte kommer kunna hoppa rep eller motionera på ett vettigt sätt på några veckor... hm.. motgångar..
Och så ska jag ju på värsta spelningen ikväll... har redan varnat alla som ska dit att jag ska svänga med mina kryckor hela kvällen oavsett jhur jävla kukont det gör. 

Nåja... jag får vara glad att jag slipper gips... även om det hade varit lite coolt, jag har aldrig brutit något i hela mitt liv och då tycker jag att det räcker med att bryta något litet ben i foten som upplevelse av det fenomenet.

Nu ska jag  fösröka titta på säsong tre av The Big Bang Theory innan det är dags att supa sig full inför kvällen ;) Kryckor och alkohol är bra har jag hört!

Må gott med er! Och glöm inte: Don´t drink and play brännboll!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Stackars dig! Kram på den onda foten. Hoppas det går bra med maten då motionen får vänta lite!

2010-06-20 @ 21:07:33
URL: http://www.nogg.se/minresa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0