Tentadag

Jag mår lite illa så här på morgonkvisten faktiskt. Känns lite som en domedag. Den här morgonen får inget morgonhumör förstöra. Jag måste fokusera på health-belief-model och theory of reasoned action. Implicit och explicit minne samt proceduralt och deklarativt minne. Jag måste kunna faserna i utvecklingen enligt Piaget och jag måste kunna den strukturella modellen och var realitetsprincipen sitter. Jag måste veta att det autonoma nervsystemet innehåller sympatikus och para sympatikus och vad de är för något. 
Dessutom måste jag kunna alla psykologiska perspektiv, det kognitiva, behaviouristiska, psykodynamiska och evolutionistiska, samt vad de anser att motivation är, hur de studerar människan och vilken metafor de har.
Locus of control - det här är internal locus of control - Det är HELT upp till mig!
Vilken tur att jag har self-efficacy!
Önska mig lycka till och håll tummarna för mig.
Jag skriver säkert lite senare för när jag är klar ska shoppa lite förnödenheter och sen ska jag hem och lägga mig på soffan. Sova! Nästa vecka är det en hemtenta som måste lämnas in.
Må gott!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Håller alla tummar & tår för dig idag!

KRAM

2010-01-08 @ 09:22:29
URL: http://www.ssnadra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0